شناسهٔ خبر: 126609 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی در جریان سفر به خراسان رضوی مطرح کرد؛

تحقق ۵۵ درصدی پروژه‌های بازآفرینی برنامه اقدام مشترک مشهد/ افتتاح ۸ پروژه بازآفرینی در شهرهای استان خراسان رضوی

آیینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اعلام حدود ۱۱.۵ درصد از بناهای ناپایدار کشور در استان خراسان رضوی است از تحقق ٥٥ درصدی پروژه‌های بازآفرینی برنامه اقدام مشترک شهر مشهد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از شرکت بازآفرینی شهری ایران، محمد آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی که به استان خراسان‌رضوی سفر کرد با اشاره به اینکه هم اکنون حدود ۱۱.۵ درصد از بناهای ناپایدار کشور در استان خراسان رضوی است، گفت: انتظار داریم با همکاری مسوولان مشهد و خراسان رضوی در حرکتی جهادی هم در خصوص بسته تشویقی که برای بافت فرسوده طراحی شده، اطلاع رسانی ویژه انجام شود و هم در نوسازی بافت‌های فرسوده تسریع ایجاد شود.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران تصریح کرد: با اطلاع رسانی صحیح، مردم از این تشویق‌ها استفاده کرده و سازنده ها نیز به کمک مردم آمده و به جریان نوسازی بافت فرسوده شتاب خواهند داد.

محرومیت ۷۰ محله مشهد از خدمات زیربنایی و روبنایی

آیینی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مشهد دارای بیشترین جمعیت حاشیه نشین است، افزود: حدود ۷۰ محله در مشهد از خدمات زیربنایی محروم هستند که ستاد بازآفرینی شهری شهرستان مشهد مقدس برنامه طرح تحول حاشیه نشینی را برای آنها در دستور کار دارد. در تلاش هستیم تا بتوانیم خدمات را با سرعت بالاتری با همکاری همه دستگاه‌ها ارائه دهیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: طرح تحول حاشیه شهر مشهد اولین برنامه اقدام مشترک اعضای ستاد بازآفرینی شهرستان مشهد در دولت سیزدهم برای شهر مشهد نوشته شده که مردادماه گذشته ابلاغ شد و امروز شاهد عملکرد خوبی از این برنامه هستیم که به استناد گزارش رئیس ستاد بازآفرینی شهری شهرستان مشهد، بیش از ۵۵ درصد فعالیت ها و پروژه ها در این راستا محقق شده اند.

به گفته آیینی، هشت پروژه در دهه فجر در سطح محلات شهرهای مشهد،نیشابور،سبزوار و خلیل آباد استان خراسان رضوی افتتاح شد.

گفتنی است، در سفر معاون وزیر راه و شهرسازی از مرحله اول طرح "بازوی شرقی تقاطع مصلی" در مشهد بهره‌برداری شد. همچنین عملیات ساخت مسیر شرقی مصلی و تقاطع غیر همسطح با ریل راه آهن با هدف اتصال این مسیر به بلوار حر و ایجاد دسترسی جدید برای اهالی شهرک های شهیدرجایی و شهید باهنر از مناطق حاشیه ای مشهد درحال اجرا است.