شناسهٔ خبر: 126618 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران خبر داد؛

سامانه ILS بندرعباس از ۲۲ بهمن وارد مدار می‌شود/ بهره‌برداری از ۱۰۷ پروژه عمرانی تا تابستان سال آینده

حمیدرضا سیدی معاون وزیر، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: سامانه تقرب دقیق پرواز (ILS) فرودگاه بندرعباس مورد وارسی پروازی قرار گرفته و همزمان با ۲۲ بهمن و روز پیروزی انقلاب اسلامی وارد مدار خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی حمیدرضا سیدی معاون وزیر، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: سامانه تقرب دقیق پرواز (ILS) فرودگاه بندرعباس مورد وارسی پروازی قرار گرفته و همزمان با ۲۲ بهمن و روز پیروزی انقلاب اسلامی وارد مدار خواهد شد.

  سیدی اظهار کرد: سامانه تقرب دقیق پرواز (ILS) فرودگاه شهید سلیمانی اهواز نیز بعد از سال‌های طولانی تعویض شده و هفته آینده، مورد وارسی پروازی و بهره برداری قرار خواهد گرفت. این در حالی است که سامانه تقرب دقیق پرواز فرودگاه ساری هم در اواخر هفته آتی به بهره برداری می رسد.

وی درخصوص آخرین وضعیت باند فرودگاه‌هایی که در صف عملیات عمرانی قرار دارند، گفت: بعد از پروژه بزرگ باند ۲۹ چپ فرودگاه مهرآباد، باند فرودگاه‌های کرمانشاه، مشهد، سیرجان، ایرانشهر و ارومیه در آستانه مناقصه برای واگذاری به پیمانکار قرار دارند.

معاون وزیر و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از قرار گرفتن نام فرودگاه طبس در لیست فرودگاه‌های ۲۴ ساعته خبرداد و گفت: پروژه روشنایی باند فرودگاه شهدای طبس در مدت شش‌ماه به بهره برداری رسید و اکنون این فرودگاه قابلیت برقراری پروازهای شبانه را داشته و ۲۴ ساعته است.

سیدی با اشاره به تعداد پروژه‌های در دست اقدام شرکت فرودگاه‌ها، گفت: تعداد ۱۰۷ پروژه عمرانی تا تابستان سال آینده به نوبت افتتاح خواهد شد و ۹۷ پروژه تجهیزاتی و نرم افزاری و ۱۷ پروژه مشترک با دانشگاه های بزرگ کشور در دست اجرا است.

به گزارش روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران؛ وی با بیان اینکه حساب ویژه‌ای بر توان متخصصان داخلی باز کرده‌ایم، گفت: در حال حاضر ۸۰ درصد از پروژه تولید رادار فرودگاه آبادان که توسط متخصصان دانشگاه صنعتی اصفهان درحال اجرا است، به پایان رسیده و این رادار در اوایل سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.