شناسهٔ خبر: 126628 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد:

کسب رتبه نخست خراسان شمالی در کاهش متوفیان جاده ای

کمیسیون مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی از کسب رتبه نخست این استان در کاهش متوفیان جاده ای طی ۹ ماه گذشته، طبق آمار پزشکی قانونی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان شمالی)، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی در دهمین جلسه کمیسیون مدیریت ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی گفت: با توجه به بروز حوادث رانندگی در زیرگذر الله آباد و مایوان در محور بجنورد - فاروج، تامین اعتبار برای تکمیل این دو نقطه پیگیری و طی سه ماه زیرگذر مایوان تکمیل شود.

رشیدی افزود: اداره کل ارتباطات و زیرساخت خراسان شمالی وفق ردیف چهارم ماده ۳۱ آیین­ نامه مدیریت ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی مصوب ۱۴۰۰ هیئت محترم وزیران، بسترهای لازم را در استان برای نمایش موقعیت تماس گیرنده در مراکز مخابره (دیسپچ) دستگاه­های امدادی فراهم کند.

وی اظهارکرد: دسترسی پایگاه های امداد و ‌نجات جاده ای جمعیت هلال احمر در کارگروه امور زیربنایی استان بررسی شود.

وی بر حضور مدیران در جلسات کمیسیون مدیریت ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی تاکید کرد و ادامه داد: موضوعات این جلسات با جان مردم در ارتباط است و اهمیت دارد.

وی گفت: کاهش حوادث رانندگی نیازمند هماهنگی تمام دستگاه‌ها و مردم است و هرکس باید به سهم خود در این مسیر حرکت کند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی هم در این جلسه تصریح کرد: کسب رتبه نخست این استان در کاهش متوفیان جاده ای نتیجه عملکرد اعضای کمیسیون مدیریت ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی است.

محمد مشتری افزود: مقرر است اقداماتی که موجب کاهش متوفیان جاده ای در استان شده به کمیسیون مدیریت ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی کشور ارائه شود.

وی گفت: بر اساس آمار ۹ ماهه پزشکی قانونی، خراسان شمالی با کاهش ۱۵.۲ درصدی تصادفات رانندگی برون شهری، رتبه نخست و با کاهش ۵۰ درصدی تصادفات رانندگی در راه های روستایی، رتبه سوم کشور و در مجموع رتبه اول را کسب کرده است.

این مسئول به کاهش ۱۷.۸ درصدی تعداد جان باختگان حوادث رانندگی در ۹ ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل اشاره کرد و ادامه داد: شیب جان باختگان تصادفات رانندگی در خراسان شمالی نسبت به کشور با کاهش ۷ درصدی مواجه است.

مشتری اضافه کرد: همچنین طبق آمار ۱۰ ماهه پلیس راه، تعداد تصادفات فوتی ۱۹ درصد کاهش، تصادفات جرحی ۲۳درصد افزایش، تصادفات خسارتی ۳۳ درصد افزایش، تعداد جان باختگان ۱۵ درصد کاهش و مجروحان ۲۲ درصد افزایش یافته است.

وی به تصادفات وسایل نقلیه اشاره کرد و گفت: میزان تصادفات خودورهای سواری ۳۰ درصد، وانت بار ۲۴ درصد، اتوبوس و مینی بوس ۵۰ درصد و کامیون و تریلر ۳۸ درصد افزایش و تصادفات موتورسیکت ها به دلیل اقدامات آموزشی کاهش یافته است.

در این جلسه، گزارش تحلیلی مشترک دانشگاه علوم پزشکی استان ، دانشگاه علوم پزشکی اسفراین، هلال احمر و اورژانس در خصوص علل بالا بودن فوت شدگان سوانح رانندگی در مراکز درمانی استان نسبت میانگین کشوری و مشکلات مبادی ورودی اسفراین بررسی شد.