شناسهٔ خبر: 126716 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان اعلام کرد؛

معافیت متقاضیان تحت پوشش نهادهای حمایتی از پرداخت وجه اولیه نهضت ملی مسکن

اسدالهی 4 مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان از معافیت متقاضیان تحت پوشش نهادهای حمایتی از پرداخت وجه اولیه نهضت ملی مسکن خبر داد

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (همدان)، ایوب اسدالهی  با بیان اینکه بسیاری از مردم به ویژه اقشار کم درآمد و مستضعف جامعه توان پرداخت ۴۰ میلیون آورده اولیه طرح نهضت ملی مسکن را ندارند عنوان کرد: افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی از پرداخت آورده اولیه معاف شدند تا گام مناسبی در حوزه مسکن برای محرومین برداشته شود.

وی با بیان اینکه برای دهک‌های یک تا سه (اقشار کم‌درآمدی) فرآیندهایی دیده شده است، گفت: نخست آنکه با تفاهم‌نامه‌هایی که امضا شده دستگاه‌ها و نهادهای حمایتی به کمک وزارت راه و شهرسازی برای کمک به احداث مسکن اقشار کم‌درآمدی آمدند. به عنوان نمونه قرارگاه امام حسن مجتبی، بنیاد مستضعفان در این طرح حضور دارند. بدین معنا آنها واحدهای مسکونی را می‌سازند تا به این طریق به آورده متقاضیان کمک کنند.

اسدالهی یادآور شد : در شورای عالی مسکن مصوب شد تا برای دهک‌های یک تا سه که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند، اساساً در ابتدا آورده نیاورند و با حمایت‌هایی که در خصوص آن اقشار در وزارت راه و شهرسازی در خصوص آماده سازی زمین انجام می‌شود، کار احداث سرعت بگیرد. همچنین در خصوص تسهیلات این اقشار نیز مصوب شده که در ابتدای انجام کار ۲۰ درصد تسهیلات بانکی پرداخت شود.