شناسهٔ خبر: 126742 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طی ۱۰ ماهه سالجاری انجام شد؛

تردد بیش از ۵۰۰ هزار مسافر از پایانه های مرزی شمال سیستان و بلوچستان 

پایانه مرزی میلک و میرجاوه معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان از جابجایی ۵۰۹ هزار و ۵۱۶ نفر مسافر از طریق پایانه های مرزی میلک و میرجاوه در شمال استان خبر داد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته در مجموع بیش از ۱۰۰ درصد افزایش را نشان می دهد. 

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سیستان و بلوچستان)، تیمورباقری اظهار داشت:از این تعداد ۲۶۶ هزار و ۷۰۶ تردد مسافرمربوط به پایانه مرزی میرجاوه و ۲۴۲ هزار و ۸۱۰ نفر نیز مربوط به پایانه مرزی میلک بوده است.

وی افزود:توسعه و ساماندهی پایانه‌های مرزی به عنوان مبادی ورود و خروج به کشورهای دوست و همسایه از اهمیت بالایی برخوردار است. 

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان تصریح کرد:در صورت برخورداری، پایانه‌های مرزی از توسعه و رونق مناسب می‌توانند منافع اقتصادی و اجتماعی قابل توجهی را برای کشور به ارمغان آورند که این اداره کل در سالجاری بر توسعه زیر ساخت‌های پایانه‌های مرزی اهتمام ویژه‌ای داشته است.

شایان ذکر است:پایانه مرزی میرجاوه مهمترین گذرگاه مرزی بین ایران و پاکستان است که در ۱۲ کیلومتری شهرستان میرجاوه و مجاورت شهرک تفتان پاکستان قرار دارد و پایانه مرزی میلک از گذرگاه های مهم مرزی بین ایران و افغانستان است که در محدوده شهرستان هیرمند ایران در مجاورت رودخانه مرزی و در نزدیکی مرکز ولایت نیمروز افعانستان قرار دارد.