شناسهٔ خبر: 126806 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

جلسات هم‌اندیشی سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در شیراز برگزار شد،

بهره‌مندی از ظرفیت‌های علمی و دانش‌بنیان لازمه تسریع در اجرای مأموریت‌های وزارت راه و شهرسازی

نشست با هدف بهره‌مندی مضاعف از ظرفیت‌های علمی، فناوری و دانش‌بنیان موجود در کشور برای تسریع در انجام مأموریت‌های متنوع وزارت راه و شهرسازی، سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و هیئت همراه، جلسات هم اندیشی با هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس و مجموعه "شتاب دهنده میزبان" در شهر شیراز برگزار کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ار مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، در راستای تأکید وزیر راه و شهرسازی مبنی بر بهره‌مندی مضاعف از ظرفیت‌های علمی، فناوری و دانش‌بنیان موجود در کشور در جهت تسریع در انجام مأموریت‌های متنوع وزارت راه و شهرسازی، سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و هیئت همراه، جلسات هم‌اندیشی با هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس و مجموعه "شتاب دهنده میزبان" در شهر شیراز برگزار شد.

در جلسه هم‌اندیشی با هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس که با حضور معاونین هماهنگی و برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری، آموزش و مهارتی و جمعی از مدیران و رؤسای دانشکده های این دانشگاه برگزار شد، معاون هماهنگی و برنامه ریزی دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس پیام خیرمقدم هـیئت رئیسه این دانشگاه را به حاضران در جلسه و به ویژه سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ابلاغ کرد.

سلطانی در ادامه به معرفی اجمالی از مجموعه فعالیت های علمی و توانمندی های این دانشگاه و برتری های نسبی آن در عرصه استان فارس و کشور پرداخت.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس نیز با توجه به وجود ظرفیت های ذی قیمت علمی و پژوهشی موجود در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی،  خواستار همکاری مشترک در جهت رفع نیازهای تحقیقات کاربردی استان فارس و به ویژه شهر شیراز شد. 

شایگان تنظیم و عقد تفاهمنامه همکاری علمی و پژوهشی پس از تدقیق محورهای همکاری آن از سوی طرفین را به عنوان نقشه راه همکاری های فی مابین پیشنهاد نمود. 

در ادامه این جلسه، دیگر معاونین و مدیران دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس، سؤالات، پیشنهادات و توصیه های پژوهشی خود را در راستای ارتقا سطح همکاری‌ها مطرح کردند.

در بخش پایانی این جلسه، سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ضمن تبریک چهل و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و حضور چشمگیر آحاد ملت شریف ایران در راهپیمایی یوم الله ٢٢ بهمن، از ظرفیت‌های علمی و پژوهشی ارزنده موجود در استان فارس، ابراز خرسندی کرد.

حیدری ضمن اعلام  آمادگی کامل مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی درجهت هم افزایی با مجموعه های دانشگاهی و دانش بنیان استان فارس، بر رهنمون های مقام عالی وزارت راه و شهرسازی مبنی بر تسریع در  پیشبرد مأموریت های وزارت راه و شهرسازی با بهره مندی مضاعف از رویکرد فناورانه و دانش‌بنیان به ویژه در فرایند نهضت ملی زمین و مسکن تاکید کرد.

وی طراحی زیست بوم پژوهش، نوآوری و فناوری در بخش حمل و نقل، ساختمان، مسکن، معماری و شهرسازی را از آخرین دستور کارهای مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برشمرد و موفقیت کامل آن را منوط به تمرکززدایی و استفاده از قاطبه ظرفیت‌های علمی، پژوهشی و تحقیقاتی جامعه علمی، دانشگاهی و شرکت‌های دانش‌بنیان کشور در این زمینه دانست.

سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ابرپروژه نهضت ملی مسکن را ظرفیت خوبی برای بهره مندی مضاعف از فناوری‌های نوین ساختمانی و صنعتی‌سازی برای تحقق متناسب مثلث طلایی قیمت بهینه، کیفیت مطلوب و کاهش زمان ساخت دانست و خواستار همکاری تمامی نقش آفرینان این مهم اعم از انبوه‌سازان، صاحبان فناوری، شرکت های دانش بنیان و جامعه علمی کشور خصوصا در استان فارس و به ویژه در شهر شیراز شد.

خاطرنشان می‌شود پس از پایان این جلسه، سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و هیئت همراه از مجموعه "شتاب دهنده میزبان" که با هدف تجمیع و تسهیل فناوری‌های نوین و دانش پایه همچنین تسریع پیاده‌سازی ایده‌های نو در بخش ساختمان، مسکن و شهرسازی در حال راه اندازی در شهر شیراز است، بازدید کارشناسی به عمل آوردند.