شناسهٔ خبر: 12682 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مهدی موذن اعلام کرد:

شرط موفقیت ایران در سرمایه‌گذاری بین‌المللی مشارکت نیروهای داخلی است/ انبوه‌سازی؛ راهکار رونق سرمایه‌گذاری در حوزه مسکن

مسکن- انبوه سازی رئیس سازمان نظام کاردانی استان تهران با اعلام حمایت از همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه حمل و نقل و مسکن و شهرسازی، این همایش را فرصتی برای سنجیدن توان متخصصان ایرانی و مشارکت در انجام پروژه‌ها به همراه متخصصان بین‌المللی عنوان کرد و گفت: متخصصان داخلی از مشارکت در انجام پروژه‌ها محروم نشوند.

مهدی موذن در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در بیان فرصت‌های ایران در حوزه مسکن و شهرسازی گفت: حجم بسیار زیادی از امکانات سرمایه‌گذاری وجود دارد. کشور ما به لحاظ سازندگی و همچنین ایجاد ساختمان‌های مسکونی امکانات بالقوه‌ای دارد که باید به حالت بالفعل درآورد. استفاده از پتانسیل‌های بین‌المللی در سطوح پروژه‌های بزرگ قطعا کمک فراوانی به کشور خواهد کرد.

رئیس سازمان نظام کاردانی استان تهران شرط موفقیت ایران را در سرمایه‌گذاری بین المللی در حوزه ساخت و ساز منوط به انتقال تکنولوژی و فراگیری آن دانست و افزود: شرط موفقیت ایران در سرمایه‌گذاری بین‌المللی و مشارکت با سایر کشورها در امر ساخت و ساز منوط به انتقال تکنولوژی و فراگیری مهندسان، کاردانان و دست اندرکاران امر ساخت و ساز است.

موذن ادامه داد: در گذشته شاهد بودیم که کارهای اجرایی به ایرانیان محول می‌شد و تکنولوژی حاکم بر پروژه‌ها و استفاده از نیروهای متخصص برعهده سرمایه‌گذاران خارجی بود. در حالیکه به نظر می رسد این همایش فرصت سرمایه‌گذاری همزمان و فراگیری و آموزش نیروهای متخصص داخلی را در کنار فراگیری تکنولوژی روز دنیا دارد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر فراگیری تکنولوژی روز دنیا برای متخصصان ایرانی مهیاست و امیدواریم فراگیری دانش روز دنیا به صورت اصولی هدایت شود، بدین معنا که متخصصان داخلی از انجام پروژه‌ها و مشارکت محروم نشوند.

موذن گفت: رونق اقتصادی در کشور با اتکا به نیروهای داخلی و مشارکت سرمایه‌گذاران بین المللی رخ می‌دهد.  همچنین ایران در بخش ساخت و ساز توان بالقوه و امکاناتی دارد که باید از توان داخلی خود در این امر بهره ببرد.

وی با اشاره به نیاز کشور به ساخت حدود یک میلیون واحد مسکونی در سال به فرصت‌های اشتغالی که از طریق رونق ساخت و ساز ایجاد می‌شود تاکید کرد:  آمار سالانه ساخت و ساز در کشور نشان از توان ایجاد اشتغال برای نیروی انسانی کشور دارد. همچنین اگر می‌خواهیم به ساخت و ساز مسکن به عنوان فرصت سرمایه‌گذاری نگاه کنیم باید به سمت انبوه سازی برویم که این نگاه در کشور ضعیف است.

رئیس نظام کاردانی استان تهران در پایان گفت: سرمایه‌های اصلی ما نیروهای انسانی هستند که متاسفانه مورد توجه مسئولان قرار ندارند و این سرمایه‌ها به حال خود رها شده‌اند. نمونه بارز این رهاشدگی کاردان‌ها هستند که مورد بی‌توجهی قرار گرفتند. اگر این روند ادامه پیدا کند همواره از تعدد مهندسان و تنزل تعداد کاردان‌ها رنج خواهیم برد. /

نظر شما