شناسهٔ خبر: 126821 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره (فاوا) اداره کل راه و شهرسازی استان خبر داد:

ایجاد پایگاه جامع داده‌های مکان‌مند در حوزه شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان

امیر پورحیدر- اصفهان رییس اداره (فاوا) اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان از ایجاد پایگاه جامع داده‌های مکان‌مند در حوزه شهرسازی و معماری این اداره‌کل و تلاش برای پیاده‌سازی آن در سایر حوزه‌ها خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ امیر پورحیدر رئیس اداره فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار داشت: پیاده‌سازی سامانه پایگاه داده اطلاعات مکانی (Web Gis) موجب یکپارچه شدن کلیه اطلاعات پراکنده مکانی در حوزه‌های مختلف می‌شود.  

وی افزود: با توجه به افزایش حجم داده‌های مکان‌مند در حوزه‌های مختلف اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان از جمله (شهرسازی و معماری)، (املاک و حقوقی)، (مهندسی و ساخت) و ... همچنین مطابق با نیاز این اداره‌کل، تهیه پایگاه داده جامع مکانی از ضروریات محسوب می‌شود.    

رئیس اداره فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان اذعان داشت: در حال حاضر با تلاش‌های بعمل آمده این سامانه در معاونت شهرسازی و معماری این اداره‌کل اجرایی شده است و برای پیاده‌سازی آن در معاونت‌های "مهندسی و ساخت" و "املاک و حقوقی" نیز نشست‌هایی با هدف نیازسنجی و برنامه‌ریزی با حضور معاونین و کارشناسان مربوطه برگزار شده است.  

وی ایجاد نظم، سازمان یافتن اطلاعات، سهولت و سرعت دسترسی به داده ها، حذف اطلاعات نادرست، نگهداری و حفظ آن‌ها و گزارش آماری دقیق و به روز را از مزایای این پروژه عنوان کرد.