شناسهٔ خبر: 126829 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد:

بارش ها با شدت و ضعف در کشور ادامه دارد

بارش برف در جاده هراز کارشناس سازمان هواشناسی کشور در تشریح شرایط جوی امروز گفت: بارش ها با شدت و ضعف در کشور ادامه دارد که این و بارش‌ها در نواحی گرمسیر به شکل رعد و برق و گاهی وزش باد شدید و در نواحی مرتفع و کوهستانی به شکل برف است.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی آب و هوا و شرایط جوی امروز جمعه ۲۴ بهمن را تشریح کرد و گفت: در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، تهران، کرمان لرستان، غرب و جنوب غرب اصفهان، بوشهر،یزد،خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی بارش باران و برف پیش‌بینی می‌شود و بارش در نواحی گرمسیر به شکل رعد و برق و گاهی وزش باد شدید رخ می‌دهد، همچنین در نواحی مرتفع و کوهستانی بارش به شکل برف است.

گودرزی افزود: بارش در ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی، دامنه‌های جنوبی البرز، استان‌های حاشیه دریای خزر و بخش‌هایی از مرکز،غرب، شمال و شرق ادامه دارد.

کارشناس سازمان هواشناسی خاطرنشان کرد: بارش ها تا روز جمعه با شدت و ضعف در کشور ادامه خواهد داشت و بعد از بارش‌ها در چند روز آینده در مرکز،جنوب،جنوب شرق و شرق کشور وزش بادهای شدید و برای مناطق مستعد، خیزش و وزش باد و گرد و خاک رخ می‌دهد.

وی با بیان این‌که وزش باد در نیمه شمالی فارس، جنوب اصفهان و  یزد گردوخاک تشدید می‌شود ادامه داد: هردو دریای خزر و عمان تا پایان هفته متلاطم و مواج پیش‌بینی می‌شوند.

همچنین تهران امروز با بارش پراکنده برف همراه است و از بعد از ظهر از میزان برف کمتر می‌شود

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی امروز صبح دمای کمینه در فرودگاه مهرآباد ۱ درجه زیر صفر اعلام شد.