شناسهٔ خبر: 126844 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طی ۲۴ ساعت گذشته انجام شد؛

برفروبی ۲۶ هزار و ۸۰۰ کیلومتر-باند از محورهای مواصلاتی همدان

صادقی راد مدیر کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان همدان گفت: در طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۶ هزار و ۸۰۰ کیلومتر-باند از محورهای مواصلاتی استان همدان برفروبی و نمک پاشی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی استان همدان صفر صادقی راد اظهار داشت: در حالی که بارش سنگین برف از بامداد روز یکشنبه در تمامی محورهای استان همدان آغاز شده و ارتفاع برف در برخی از مقاطع به بیش از ۴۰ سانتی متر می رسد  با تلاش شبانه روزی نیروی های راهداری هیچ یک از راه های ارتباطی همدان مسدود نیست.

وی ادامه داد: در طی ۲۴ ساعت به ۲۲۰ راننده و مسافر گرفتار در برف و کولاک امداد رسانی و اسکان موقت داده شد، و در اکثر محور های حدود ۱۵ ساعت کولاک زمینی داشتیم.

صادقی راد خاطر نشان کرد: هم اکنون عملیات برفروبی و نمک پاشی محورهای مواصلاتی استان همدان، با بکارگیری ۵۳۴ نفر نیروی راهدار، ۳۶۲ دستگاه ماشین الات راهداری، ۳۵ باب راهدارخانه و ۵۰ اکیپ سیار در حال انجام است.

وی تصریح کرد: به علت بارش سنگین برف راه ارتباطی ۱۵ روستا مسدود می باشد، و همکاران بنده بعد از بازگشایی راه های اصلی و فرعی در اسرع وقت نسبت به بازگشایی راه این روستاها اقدام خواهند کرد.

وی در پایان گفت: هم اکنون ۱۰ دستگاه بلدوزر، ۴ دستگاه برفخور، و ۱۳ دستگاه لودر مشغول بازگشایی راه های اصلی، فرعی و روستایی هستند، و تا ساعت ۱۶ عصر تمامی راه های روستایی استان بازگشایی خواهد شد.

لازم به ذکر است: تردد در محورهای کوهستانی استان همدان فقط با استفاده از زنجیرچرخ امکان پذیر است.