شناسهٔ خبر: 12686 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

صفارزاده به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خبر داد:

نخستین کنفرانس ملی حمل و نقل روستایی فردا برگزار می‌شود/ دریافت ۱۲۰ مقاله تخصصی

فراخوان کنفرانس حمل و نقل روستایی معاون تحقیقات و فناوری مرکز تحقیقات راه٬ مسکن و شهرسازی از برگزاری نخستین کنفرانس ملی حمل و نقل روستایی در روز دوشنبه ۱۳ مهر خبر داد و گفت: یافته‌‌های محققان ایرانی و سایر کشورهای دنیا در حوزه حمل‌ونقل روستایی نیز در قالب ۲ کارگاه تخصصی برای حاضران تشریح می‌شود.

محمود صفارزاده در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره جزئیات نخستین كنفرانس ملی حمل و نقل روستایی گفت: بی نظمی حاکم بر حمل و نقل روستا به روستا و روستا به شهر عاملی شد تا در قالب کنفرانسی به ابعاد موضوع پرداخته و ضمن آسیب‌شناسی روند گذشته٬ مزایای ایجاد یک نظام کارآمد حمل‌ونقلی در این حوزه تشریح شود.

وی با بیان اینکه نخستین کنفرانس ملی حمل و نقل روستایی فردا دوشنبه ۱۳ مهر در محل مرکز تحقیقات راه٬ مسکن و شهرسازی به مدت یک روز کاری برگزار می‌شود افزود: مراسم افتتاحیه کنفرانس ساعت ۸ و نیم صبح با حضور مقامات مهم سیاسی٬ مسئولان وزارت راه و شهرسازی و نیروی انتظامی و مراسم اختتامیه کنفرانس نیز ساعت ۱۵ و نیم با حضور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور و مسئولان جهادکشاورزی برگزار می شود.

معاون تحقیقات و فناوری مرکز تحقیقات راه٬ مسکن و شهرسازی یادآور شد: ۱۲۰ مقاله تخصصی براساس فراخوان به دست هیأت عملی کنفرانس ملی حمل و نقل روستایی رسید و هیأت عملی در جلسات مختلف بررسی ۱۵ مقاله برتر از فعالان دانشگاهی٬ مراکز آموزش عالی و پژوهشگران را برای ارائه شفاهی انتخاب کرد و بقیه مقالات نیز در قالب پوستر ارائه می‌شوند.

وی ادامه داد: بین فواصل زمانی افتتاحیه و اختتامیه ۲ کارگاه تخصصی برگزار می‌ شود تا یافته‌‌های محققان ایرانی و یافته‌های سایر کشورهای دنیا در حوزه حمل‌ونقل روستایی برای حاضران در آن نشست‌ها تشریح شود.

عضو هيات رئيسه كنفرانس ملی حمل و نقل روستایی اظهار کرد: تاکنون کنفرانس‌ها و دوره‌های آموزشی تخصصی مختلفی در حوزه حمل و نقل‌شهری و برون‌شهری برگزار شده اما درباره حمل و نقل روستایی هیچ دوره تخصصی برگزار نشده است بنابراین کنفرانس فردا بستر مطرح شدن این بحث را در جامعه فراهم می‌کند.

وی با اشاره به نقش مهم روستاها در تولید منابع غذایی کشور افزود: تسهیل امور حمل‌ونقلی ساکنان روستا و فراهم آوردن امکان دسترسی و ارتباط آسان آنها به خدمات شهری همچون مراکز آموزشی٬ درمانی٬ اداری و بازار فروش محصولات از مهاجرت روستاییان به شهر جلوگیری می‌کند.

صفارزاده توضیح داد: وقتی امکان دسترسی مستقیم به خدمات شهری برای روستاییان فراهم شود آنها دیگر نیازی به کوچ و انتقال زندگی خود به شهر نمی‌بییند چون با استفاده از حمل و نقل کارآمد در زمان کوتاه به شهر می‌آیند و نیازهای خود را برطرف می‌کنند و  دوباره به روستا بر می‌گردند و همچنان از آب و هوای خوب آنجا بهره‌مند می‌شوند بنابراین حمل‌ونقل کارآمد روستایی مانع از خالی شدن روستاهای کشور می‌شود.

مرکز تحقیقات راه٬ مسکن و شهرسازی روز دوشنبه ۱۳ مهرماه ۹۴ نخستین كنفرانس ملی حمل و نقل روستایی را برگزار می‌کند.

"ایمنی"٬ "محیط زیست و آمایش سرزمین"٬ "زیرساخت و شبکه"٬ "مشارکت اجتماعی و نهادهای محلی"٬ "مدیریت سیستم‌های حمل‌ونقل"٬ "اقتصاد و تولید ملی"٬ "جابه‌جایی مسافر و بار روستایی" و "قوانین٬ مقررات و استانداردها" از محورهای این کنفرانس هستند.

داود کشاورزیان رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای٬ محمد شکرچی زاده رئیس مرکز تحقیقات راه٬ مسکن و شهرسازی٬ سید حسین میر شفیع معاون راه روستایی و محمود صفارزاده اعضای هيات رئيسه كنفرانس ملی حمل و نقل روستایی هستند که داود کشاورزیان ریاست کنفرانس را بر عهده دارد./

نظر شما