شناسهٔ خبر: 12690 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

در همایش معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری مطرح شد:

تاکید رئیس کمیسیون اقتصادی سازمان ملل بر علاقه اروپایی‌ها به سرمایه گذاری در حمل و نقل ایران/ ایجاد راه ابریشم جدید با عبور از ایران

جرسی کلوینیسکی رئیس کمیته حمل و نقل زمینی اروپا از علاقه‌مندی شرکت‌های حمل و نقل اروپایی برای سرمایه‌گذاری در دو بخش جاده‌ای و راه آهن ایران خبر داد.

به گزارش خبرنگار ستاد خبری همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حمل و نقل، مسکن و شهرسازی، جرسی کلوینیسکی در دومین روز از همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حمل و نقل، مسکن و شهرسازی که صبح امروز یکشنبه ۱۲ مهر در محل مرکز همایش‌های بین المللی صدا و سیما برگزار شد با اشاره به فعالیت‌های ایران در بخش‌های مختلف حمل و نقل گفت: کشورهای مختلف این فرصت را دارند تا با برداشته‌شدن تحریم‌های ایران تحرک بیشتری به صنعت حمل و نقل این کشور و دنیا ببخشند.

رئیس کمیته حمل و نقل زمینی اروپا با دعوت از فعالان صنعت حمل و نقل ایران و تشکل‌های غیر دولتی این صنعت برای حضور در کنوانسیون‌های بین‌الملل و فعالیت‌های حمل و نقل جهانی ادامه داد: در این کنفرانس ارزش افزوده بالایی شاهدم. همین که فعالان حمل و نقل ایران می‌خواهند خود را به یکی از اعضای خانواده جهانی حمل و نقل تبدیل کنند تحسین می‌کنم.

وی با اشاره به رتبه بالای ایران از نظر امنیت، سلامت و دیگر حوزه‌های حمل‌ونقل ادامه داد: در دو روز کنفرانس با تعدادی از مسئولان حمل و نقل در ایران درباره جاده ابریشم جدید صحبت کردیم. این موضوع در کنوانسیون‌های جهانی مطرح شده است و آنچه دنبالش هستیم ایجاد راه ابریشم جدید با عبور از ایران است که همه فعالان تجارت و حمل و نقل از این طرح استقبال کرده‌اند.

رئیس لهستانی کمیسیون اقتصادی سازمان ملل با بیان این‌که می‌خواهم درباره روابط ایران و لهستان صحبت کنم از وزارت راه و شهرسازی و خارجه برای برگزاری این هماش تشکر کرد و گفت: ما لهستانی‌ها به ایران، فرهنگ و تاریخ هزاران ساله آن علاقه‌مندیم و کمکی که شما در جنگ جهانی دوم به ما کردید را فراموش نمی‌کنیم.

وی ادامه داد: در زمان جنگ جهانی دوم لهستانی‌ها با کمک ایران توانستند ارتش مقتدری تشکیل دهند همچنین دو کشور چه در همان سال‌ها و در سال‌های پس از آن در بخش‌های جاده‌ای و راه‌آهن همکاری‌های گسترده‌ای داشتند.

کلوینیسکی با اشاره به سرمایه‌گذاری مشترک لهستان و ایران در سال‌های گذشته در بخش‌های جاده‌ای و راه آهن در ایران به ترتیب با ۴۰ و ۲۰ میلیارد یورو افزود: در هفت سال آینده نیز قرار است لهستان در این دو بخش به ترتیب ۶۰ و ۴۰ میلیارد یورو سرمایه‌گذاری کند.

این فعال اقتصادی اروپایی از علاقه‌مندی شرکت‌های حمل و نقل اروپایی به سرمایه‌گذاری در ایران خبر داد و خاطرنشان کرد: شما سرمایه‌گذاران می‌توانید از طریق سفارت دو کشور ایران و لهستان در تهران و ورشو اطلاعات خود را در اختیار سرمایه‌گذاران لهستانی قرار دهید.

وی با اشاره به چالش‌های بزرگ جهان بر لزوم صلح و ایجاد تحولات صلح آمیز در منطقه تاکید کرد و گفت: وجود این چالش‌ها اهمیت تجارت آزاد را برای ایران نشان می‌دهد که ایرانی‌ها می‌توانند با استفاده از فضای خوبی که ایجاد شده به جذب سرمایه خارجی سرعت دهند. /

نظر شما