شناسهٔ خبر: 126916 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در پی بارش های اخیر انجام شد؛

برف روبی نزدیک به ۲هزار کیلومتر از محورهای استان سمنان

برف روبی دامغان.jpg سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان از برف روبی نزدیک به ۲ هزار کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان خبر داد و گفت: برای جلوگیری از یخبندان در راه‌های استان ۱۶۵۰ تن نمک پاشی انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سمنان) وحید صداقت سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان در رابطه با آخرین وضعیت جاده های استان اظهار کرد: از بیستم بهمن ماه که بارش ها در استان شروع شده‌است، با تلاش راهداران استان راه های اصلی خصوصا محورهای شمالی استان که بیشترین بارش را داشته است، باز بوده و هیچ گونه مشکلی در تردد این مسیر ها وجود ندارد.
سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان به تداوم عملیات برفروبی در محورهای روستایی اشاره کرد و افزود: در پی بارش‌های چند روزه استان این اداره کل با تمام توان و ظرفیت خود در سطح محورهای مواصلاتی مستقر و برای پاکسازی و ایمن سازی راه ها فعالیت داشته است و توانسته نزدیک به ۲ هزار کیلومتر از راه اصلی، شریانی و روستایی را برف‌روبی و برای جلوگیری از یخبندان در این راه‌ها ۱۶۵۰ تن نمک پاشی انجام دهد.
وی با تاکید بر اینکه راهداران استان با تلاش بی وقفه به دنبال جلوگیری از مسدود شدن محورهای مواصلاتی هستند یادآور شد: با حضور به موقع راهداران در صحنه ۱۰ دستگاه خودرو گرفتار در برف، امداد رسانی شدند.
صداقت اضافه کرد: هموطنان از سفرهای غیر ضروری اجتناب کرده و در صورت ضرورت، از ایمنی وسیله نقلیه و داشتن زنجیر چرخ اطمینان حاصل کنند.
سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان به مردم و مسافران توصیه کرد: قبل از انجام سفر از طریق تلفن گویای ۱۴۱ که ۲۴ ساعته پاسخگوست، در خصوص وضعیت راه ها و شرایط آب و هوایی اطلاعات نمایند.
به گفته وی، شهروندان با نصب نرم افزار ۱۴۱می توانند تصاویر جاده‌های استان را مشاهده و از آخرین وضعیت محورها اطلاع پیدا کرده و از مشکلات احتمالی در سفر جلوگیری کنند.