شناسهٔ خبر: 126931 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آغاز عملیات تعریض و بهسازی ۶۶ کیلومتر از محور شاهین دژ - تکاب - دندی

دکتر حمزه لو عملیات تعریض و بهسازی ۶۶ کیلومتر از محور شاهین‌دژ - تکاب - دندی با حضور معاون ساخت و توسعه راه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی و نماینده مردم تکاب در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان شهرستانی آغاز شد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی در این مراسم گفت: ۳۸ کیلومتر از این پروژه مربوط به محور شاهین‌دژ - تکاب و ۲۸ کیلومتر مربوط به قطعه دوم محور تکاب - دندی است.

 سید محسن حمزه‌لو افزود: محور شاهین‌دژ - تکاب ۸۵ کیلومتر بوده که عملیات تعریض و بهسازی ۳۸ کیلومتر آن آغاز شد.

 وی ادامه داد: برای اجرای این پروژه ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده است و طبق قرارداد طی ۳۶ ماه به اتمام می‌رسد.

 وی ادامه داد: همچنین پیش از این عملیات تعریض و بهسازی ۲۶ کیلومتر از این محور به اتمام رسیده و زیربارترافیک رفته است.

 مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: همچنین روند اجرای ۲۱ کیلومتر از این محور شاهین‌دژ - تکاب در حال تعیین و تکلیف و مطالعه و پیمان سپاری است.

 حمزه‌لو افزود: آغاز عملیات تعریض و بهسازی قطعه دوم محور تکاب - دندی به طول ۲۸ کیلومتر از دیگر پروژه‌های این شهرستان بود.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی بیان کرد: برای اجرای این طرح نیز ۵ هزار میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده است.

 حمزه‌لو بیان کرد: راه محور توسعه بوده و یکی از عوامل توسعه استان به شمار می‌رود و توسعه فعالیت کارگاه‌های راهسازی، تعریض و چهارخطه کردن محورهای مواصلاتی آذربایجان‌غربی سرعت می‌گیرد.

 وی اظهار داشت: وجود پایانه‌های مرزی در آذربایجان‌غربی فرصتی برای توسعه راه‌های استان است و در حال حاضر ۳۶ کارگاه‌ راهسازی در سطح محورهای استان در حال فعالیت هستند.

 معاون ساخت و توسعه راه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور در آیین آغاز عملیات اجرایی این پروژه‌ها اظهار داشت: این محورها یکی از راه‌های ارتباطی مهم استان هستند و توسعه آنها از مسائل حائز اهمیت است.

 محمدرضا کدخدازاده افزود: با تلاش‌ شبانه‌روزی شاهد اجرای سریع و بهره‌برداری هر چه سریعتر این پروژه‌ها خواهیم بود.

 یاسر رهبردین معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی نیز در این مراسم، گفت: راه محور توسعه بوده و بر این اساس توجه به راه و توسعه محورهای مواصلاتی استان در کانون توجه دولت قرار دارد.