شناسهٔ خبر: 126945 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در جلسه شورای مسکن خراسان شمالی مطرح شد؛

تاکنون ۶۶ هزار نفر در نهضت ملی مسکن در خراسان شمالی ثبت نام کردند / افتتاح پروژه های نهضت ملی مسکن از سال آینده

شورای مسکن خراسان شمالی معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی خراسان شمالی از ثبت نام ۶۶ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان شمالی)، نهمین جلسه شورای مسکن استان خراسان شمالی روز دوشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ به ریاست معاون عمرانی استاندار و دبیری اداره کل راه و شهرسازی استان، با حضور اعضای شورا، سایر مدیران دستگاههای اجرایی عضو شورا بصورت حضوری و فرمانداران شهرهای استان به صورت ویدئو کنفرانسی در محل سالن جلسات مدیریت بحران استانداری تشکیل و آخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن مورد بررسی قرار گرفت.

علی فخرانی، معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: گزارش تخصصی بانک مسکن از شیوه پرداخت تسهیلات بانکی در طرح نهضت ملی مسکن، گزارش بانک های عامل در خصوص عملکرد بانک در اجرای ماده ۴ قانون جهش تولید مسکن و درخواست بنیاد مسکن در خصوص پرداخت تسهیلات نهضت ملی به برخی متقاضیان از دستور کار این جلسه بود که هر یک از مدیران مربوطه گزارشی در این خصوص ارائه کردند.

وی با اشاره به بررسی مصوبات جلسات قبلی شورای تامین مسکن در جلسه گفت: تسریع در اجرای پروژه نهضت ملی مسکن در اولویت برنامه‌های اداره کل بوده و در این راستا از همه ظرفیت‌های قانونی استفاده خواهیم کرد.

فخرانی افزود: در حال حاضر تنها بانک عامل در طرح نهضت ملی مسکن، بانک مسکن است ولی با توجه به ابلاغ بانک مرکزی باید سایر بانک‌ها نیز فعالیت خود را در این راستا بیشتر کنند.

وی اضافه کرد: تاکنون حدوداً ۶۶ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن در استان ثبت نام کردند که از این تعداد ۲۲ هزار نفر حائز شرایط هستند و بیش از ۱۹ هزار نفر تایید نهایی شدند.

فخرانی عنوان کرد: بیش از ۵ هزار نفر نیز تخصیص پروژه صورت گرفته و بیش از هشت هزار نفر آورده خود را به حساب خود نزد بانک مسکن واریز کردند.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی ادامه داد : بیش از ۱۳ هزار واحد در بحث نهضت ملی مسکن بدون احتساب واحدهای بافت ناکارآمد شهری و مسکن روستایی در استان فعال هستند که از این تعداد ۶۰۲۸ واحد دارای قرارداد مشارکتی، ۳۷۹۳ واحد دارای پروانه ساختمانی و اتمام فنداسیون، ۱۴۰۱ واحد اتمام اسکلت و سقف و تعداد ۱۰۸ واحد نیز در مرحله اتمام سفت کاری می باشد.

وی در پایان تصریح کرد: امیدواریم در سال آینده شاهد افتتاح پروژه های نهضت ملی مسکن در استان در قالب گروه های ساخت باشیم چون گلستان شهر بجنورد در خصوص گروه های ساخت تبدیل به کارگاه ساختمانی شده است .