شناسهٔ خبر: 126984 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

درپی ۴۸ ساعت تلاش راهداران صورت پذیرفت

برفروبی ۳۰ هزار کیلومتر باند از راه های استان مرکزی

برفروبی استان مرکزی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: ۳۰ هزار کیلومتر باند از جاده‌های این استان در ۴۸ ساعت گذشته برای تسریع در تردد کاربران جاده ای توسط راهداران ، برفروبی و پاکسازی شد

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از استان مرکزی ، «مهرداد جهانی» مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان مرکزی با اشاره به برفروبی و پاکسازی ۳۰ هزار کیلومتر باند از جاده‌های این استان در ۴۸ ساعت گذشته برای تسریع در تردد کاربران جاده ای،افزود: با توجه به گرم شدن هوا و بخار حاصل از آب شدن برف‌ها، اکنون جاده‌های منتهی به شهرستان اراک و دلیجان مه آلود است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در ادامه گفت :بر اساس آخرین تصاویر دریافتی از دوربین‌های نظارت تصویری و گزارش‌ گشت‌های راهداری سراسر استان، مه‌گرفتگی شدید در برخی جاده‌های استان مرکزی وجود دارد که موجب کاهش دیدشده است.

جهانی گفت: هفت تن مخلوط ماسه و نمک نیز در این مدت برای جلوگیری از حوادث رانندگی، یخ زدگی و لغزندگی در جاده‌های استان مرکزی پخش شد.

وی بیان کرد: برای جلوگیری از بروز حوادث جاده‌ای در جاده‌های مه‌آلود، رانندگان باید فاصله طولی و عرضی را رعایت و با احتیاط در جاده‌های استان تردد کنند.

وی اظهار داشت: ۳۸۰ نفر راهدار با ۲۲۶ دستگاه انواع ماشین‌آلات سبک و سنگین راهداری در قالب ۵۴ گروه در این مدت وظیفه برفروبی و نمک پاشی در جاده‌های استان مرکزی را برعهده داشتند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی افزود: وضعیت جوی در سایر جاده‌های این استان عادی و پایدار است و تمام مسیرها باز و تردد وسایل نقلیه به صورت عادی و روان در جریان است.

۶ هزار و ۴۰۰ کیلومتر انواع آزاد راه، راه اصلی و راه روستایی در استان مرکزی وجود دارد که چهار هزار کیلومتر آن را راه‌های روستایی تشکیل داده‌ است