شناسهٔ خبر: 127021 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران خبر داد

ابلاغ بسته های تشویقی برای نوسازی بافت های فرسوده مازندران

علی دیوسالار سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران از ابلاغ بسته تشویقی کالبدی برای نوسازی بافت های فرسوده خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (مازندران)، علی دیوسالار سرپرست راه و شهرسازی استان مازندران ضمن اعلام این خبر بیان داشت: بسته تشویقی کالبدی برای نوسازی بافت‌های فرسوده مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری با حمایت‌های لازم از ساکنان ، سازندگان، انبوه‌سازان در ۱۹ بند توسط وزیر راه و شهرسازی به استانداران ابلاغ گردید را فرصتی برای ساخت چهار میلیون واحد مسکونی پایدار در کشور دانست.
وی یادآور شد: وزارت راه و شهرسازی بسته تشویقی شهرسازانه ۱۹ بندی را درخصوص سیاست‌های تشویقی کالبدی متضمن نوسازی بافتهای فرسوده و ناکارآمد شهری، با هدف افزایش کیفیت زندگی شهروندان ساکن در این بافتها و همچنین پیشبرد اهداف قانون جهش تولید مسکن، ابلاغ کرد.
دیوسالار افزود: مصوبات ابلاغی دارای ویژگی‌های انعطاف پذیری مصوبه نسبت به شرایط ویژه هر شهر، رویکرد نوسازی محله‌ای، فرصت ویژه برای سازندگان و مالکان، توانمندسازی اقتصادی ساکنان بافت فرسوده از طریق انعطاف‌پذیری در ضوابط استقرار کاربری‌ها و با رویکرد درهم تنیدگی مسکن و اشتغال و ایجاد ارزش افزوده روی دارایی‌های ساکنان و افزایش کیفیت فضای سکونت است.
همچنین گره‌گشایی در صدور پروانه برای پلاک‌های مسکونی زیر حد نصاب تفکیک و ساخت این واحد ها، افزایش نفوذپذیری (قابلیت دسترسی) محله و مشارکت شهرداری ها از ویژگی های دیگر این مصوبات ابلاغی است.
سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران تصریح نمود: جزئیات ۱۹ بندی بسته تشویقی کالبدی برای نوسازی بافت‌های فرسوده در چهار گروه انواع مشوق­های پیش­بینی شده در مصوبه شورایعالی شهرسازی و معماری شامل بازآفرینی یکپارچه در مقیاس بلوک شهری، نوسازی در مقیاس محورهای اصلی محله ای، نوسازی در عمق بافت فرسوده شهری و ضوابط تشویقی نوسازی قطعات غیرقابل تجمیع می باشد.