شناسهٔ خبر: 12707 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

نایب رییس اتاق ایران: وزیر راه فردی لایق است/ انتظار معقول داشته باشیم

محمدرضا انصاری نایب رییس اتاق ایران و رییس انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی ایران با بیان اینکه وزیر راه و شهرسازی فردی لایق است، گفت: در صورتی که از وزیر راه و شهرسازی حمایت شود وی می‌تواند از دوره گذار سیاسی و اقتصادی فعلی به سلامت عبور کرده و در دوران پساتحریم وزارتخانه متبوعش را به سمت رونق هدایت کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدرضا انصاری با اشاره به اعلام وصول استیضاح وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: وزارت راه و شهرسازی جز وزارتخانه‌های اقتصادی کشور است که وظایف و ماموریت‌های سنگینی به دوش دارد.

وی گفت: این وزارتخانه امروز گرفتار عوارض بحران ناشی از تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی و عملکرد مدیران پیشین آن است که به آخوندی به ارث رسیده است.

انصاری افزود: در شرایطی که هنوز آثار تحریم‌ها پابرجاست و سبب می‌شود مدیران دولتی و مدیران بخش خصوصی کشور دست‌شان بسته باشد نمی‌توان انتظار رونق فعالیت‌ها از وزارت راه و شهرسازی داشت.

نایب رییس اتاق ایران ادامه داد: در این شرایط انتظار بر این است که مدیران عملکرد معقول و صحیحی داشته و با برگزیدن همکارانی خوب که از سوابق علمی- اجرایی مناسبی برخوردارند، عملکرد شایسته‌ای داشته باشند که در وزارت راه و شهرسازی نیز این گونه بوده است.

وی با بیان اینکه وزیر کنونی راه و شهرسازی از نظر فعالان بخش مهندسی و پیمانکاری در حوزه احداث، انسانی لایق و شاسیته است که پیش از این وزیر مسکن نیز بوده و از سوابق اجرایی و تحصیلات مناسبی برخوردار است، تصریح کرد: در صورتی که از آخوندی حمایت شود وی می‌تواند از این دوره گذار سیاسی و اقتصادی به سلامت عبور کرده و در دوران پساتحریم وزارت راه و شهرسازی را به سمت رونق هدایت کند.

رییس انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی ایران با اشاره به محدودیت‌های فعالیت در دوره کنونی به ایرنا گفت: در شرایط تحریم که بودجه‌ها منقبض شده و روحیه کاری مردم نیز تضعیف شده است، این اشکالات و نقایص به وزارتخانه‌ها نیز سرایت کرده و بنابراین مدیران ابزار مناسبی برای رونق فعالیت‌های اقتصادی در دست ندارند.

وی با اشاره به بودجه عمرانی ۲۰۰ هزار میلیارد ریالی کشور، افزود: با این عدد و رقم نمی توان انتظار خاصی از وزارتخانه‌های اقتصادی داشت و در عوض باید انتظار معقول و منطقی از افرادی که در پست‌های کلیدی و حساس و وزارتخانه ها در رأس کار هستند، داشت./

نظر شما