شناسهٔ خبر: 127090 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به میزبانی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی برگزار شد؛

دومین جلسه کمیته مسکن قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت

اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی دومین جلسه کمیته مسکن قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با حضور مدیر کل دفتر زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی، دانشگاه علوم پزشکی، نمایندگان ادارات کل ثبت احوال استان و ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی به میزبانی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان رضوی)، خوش نسب مدیرکل دفتر زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی در این جلسه گفت: جمعیت و فرزندآوری یکی از مسائل اساسی و راهبردی است. مقام معظم رهبری نیز مکرر در خصوص این موضوع هم به مسئولان حکومتی و هم به آحاد جامعه تذکر دادند که اگر به موقع به این موضوع دقت و پرداخته نشود، جامعه دچار خسارت‌های جبران‌ناپذیری می‌شود.

خوش نسب با تاکید بر تسریع در امور مربوط به خانه دار شدن خانوارهای پرجمعیت در قالب مسکن متقاضیان مشمول طرح جوانی جمعیت، از بررسی وضعیت خانواده های دارای فرزند ۴ قلو و دارای فرزند ۶ به بعد در مشهد و شهرستان های استان خبر داد.

در ادامه جلسه محمدعلی منصوری معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان ضمن تاکید بر اهمیت این موضوع به ارایه آمار متقاضیان طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در استان پرداخت.

مولوی مسئول پیگیری مصوبات قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت نیز گزارشی از اقدامات صورت گرفته در خصوص موضوع مسکن خانواده ها ارایه و مقرر گردید با همکاری یاسر شورابی معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان تا پایان سال مقدمات تخصیص مسکن به خانواده ها صورت گیرد.

بر پایه این خبر از دیگر مصوبات این جلسه می توان به پیشنهاد تدوین برنامه ای دقیق و ‌بلند مدت توسط دانشگاه علوم پزشکی به منظور ارایه آمار مادران دارای فرزند سه قلو به بالا اشاره کرد.