شناسهٔ خبر: 127101 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با رصد سامانه ۱۴۱ انجام شد؛

رسیدگی به ۸۵ درصد از شکایت مردمی در حوزه راه‌های استان سمنان

محور.jpg سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان از سامانه ۱۴۱ به عنوان پل ارتباطی این اداره کل با مردم یاد کرد و گفت: در سال جاری نزدیک به ۸۵ درصد از گزارشات مردمی ثبت شده در خصوص مشکلات راه توسط این سامانه رسیدگی شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سمنان) وحید صداقت سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان ضمن تشریح نوع مشکلات مطروحه توسط مخاطبان سامانه هوشمند ۱۴۱ گفت: سامانه پاسخگویی و رسیدگی به شکایات ۱۴۱ بهترین راه ارتباطی ما با مردم است و توانسته با روند رو به رشد در پاسخگویی و رسیدگی به شکایات، رضایت خاطر مردم را فراهم کرده و به ارتقای ایمنی تردد در محورهای مواصلاتی استان کمک کند.

سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان اظهار داشت: در سال جاری نزدیک به ۸۵ درصد از گزارشات مردمی که در این سامانه ثبت شده است رسیدگی شده و با فعالیت مستمر راهداران در محورهای مواصلاتی استان سعی شده پاسخگویی به مشکلات مردم به نحو مطلوبی انجام شود.

وی توضیح داد: از مجموع ۲۷۸ گزارش ثبت شده سال جاری در حوزه وضعیت محورهای مواصلاتی استان چاله‌های مخاطره‌آمیز، ناهمواری سطح راه، خرابی آسفالت، پاکسازی سطح راه و نقص حفاظ‌ها و علائم ایمنی آسیب دیده و ناایمن بیشترین گزارشات را تشکیل داده‌اند.

صداقت مدت زمان پیگیری و رسیدگی به شکایات مردمی را متغیر دانست و گفت: شکایات‌ها در اسرع وقت پیگیری می شود اما با توجه به نوع شکایت بازه پاسخگویی و رسیدگی به آن متفاوت است زیرا در بعضی موارد موانع قانونی وجود دارد و برای رسیدگی به شکایت باید یکسری مراحل طی شود که زمان‌بر است.

به گفته سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان کاربران جاده ای می توانند از طریق تماس با سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راه های این اداره کل ضمن اطلاع از آخرین وضعیت ترافیکی راه‌ها، شرایط جوی، راه‌های مسدود و بازگشایی شده، محدودیت‌های تردد وسایل نقلیه در جاده ها، مشکلات راه ها و امثالهم، شکایات، انتقادات و پیشنهادات خود را نیز ثبت کنند.