شناسهٔ خبر: 127178 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

عضو هیات علمی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی:

حریم گسلی ۹ شهر تدوین می‌شود

علی بیت اللهی عضو هیات علمی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اعلام اینکه حریم گسلی ۹ شهر در حال تدوین است بر همراهی سازمان مدیریت بحران کشور برای انجام مطالعات کاهش مخاطرات فرونشست و زلزله طبق قانون تاکید کرد.

علی بیت‌اللهی عضو هیات علمی و رییس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی بر تامین مالی انجام مطالعات مربوط به فرونشست، تعیین حریم گسل‌ها که طبق ماده ۱۶ قانون مدیریت بحران برعهده سازمان مدیریت بحران کشور است تاکید کرد.

تصویب حریم گسلی ۶ کلانشهر کشور در سال‌های گذشته

عضو هیات علمی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از تعیین حریم گسل ۶ شهر تهران،تبریز، مشهد، کرج، زنجان و کرمان طی سنوات گذشته خبر داد و گفت: هم اکنون حریم گسلی ۶ شهر مصوب شده در نقشه شهرداری‌ها نشسته و صدور پروانه ساخت بر اساس مطالعات مصوب انجام می‌شود که گام بزرگی در ایمنی و تاب‌آوری شهرها محسوب می‌شود.

حریم گسلی ۹ شهر در دست تهیه است

بیت‌اللهی ادامه داد: مصوب شده تا حریم گسلی ۹ شهر سی‌سخت، بم، شیراز، ارومیه، اردبیل، لاهیجان، ساری، قائم‌شهر و گرگان نیز تهیه شود که اینکار نیز درحال انجام است.

برنامه تعیین حریم گسلی ۲۰ شهر برای سال‌های آتی

وی توضیح داد:  در برنامه است تا حریم گسلی ۲۰ شهر دیگر نیز برای سال‌های آتی تهیه شود که تمامی این اقدامات با حمایت معاونت معماری و شهرسازی وزرات راه و شهرسازی انجام شده است. در حالیکه انتظار می‌رفت تا سازمان مدیریت بحران کشور که طبق ماده ۱۶ قانون مدیریت بحران کشور متولی تامین بودجه انجام این مطالعات است در خصوص تامین بودجه مطالعات اقدام می‌کرد.