شناسهٔ خبر: 127179 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای اعلام کرد

۳۶۰۰ کیلومتر از راه های گلستان تحت پوشش راهداری زمستانی

گلستان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان با اشاره به سامانه های بارشی اخیر و در آستانه ورود به طرح راهداری نوروزی گفت: با تلاش شبانه روزی عوامل ستادی و شهرستانی تاکنون در اجرای طرح راهداری زمستانی مشکلی در جاده های استان نداشتیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(گلستان)، عادل مصدقی روز شنبه در شورای راهداری مرتبط با طرح راهداری نوروزی ۱۴۰۲ با تبریک عید مبعث و تقدیر از معاونین، روسا و کارشناسان ستادی و شهرستانی اداره کل بویژه راهداران و رانندگانی که در روزهای سرد اخیر شبانه روزی پای کار و در جاده ها بودند، بیان داشت: برخلاف شرایط مساعد جوی استان اما تغییرات آب و هوایی خبر نمی کند و لازم است که همچنان در راهداری زمستانی فعال باشیم.

وی با تاکید بر آماده باش نیروها و امکانات برای روزهای پیش روی زمستان و راهداری زمستانه ادامه داد: با توجه به تغییرات آب و هوایی کشور لازم است که ماشین آلات اورهال و فعال، ذخیره سازی شن و نمک و استقرار اکیپ های راهداری در راهها استمرار داشته باشد.

مصدقی اظهارداشت: پیرو تکالیف کمیته ایمنی و حمل و نقل استان؛ انتظار استاندار معزز از حوزه راهداری و حمل و نقل با توجه به اهمیت کاری بخش بیش از پیش و گسترده است.

۳۶۰۰ کیلومتر از راههای استحفاظی گلستان در زمستان امسال تحت پوشش راهداری زمستانی قرار گرفتند.

طول راههای استحفاظی گلستان ۵۲۵۰ کیلومتر است که ۱۷۰۰ کیلومتر آن کوهستانی و برفگیر است.