شناسهٔ خبر: 127194 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به همت سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی؛

همایش مجریان ذیصلاح با نگاهی به فرایندها و موضوعات پیش رو برگزار شد

اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی به همت سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی و با همکاری اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی و نظام کاردانی ساختمان استان همایش مجریان ذیصلاح با نگاهی به فرایندها و موضوعات پیش رو با حضور ۴۰۰ نفر از مجریان ذیصلاح برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان رضوی)؛ در ابتدای این همایش، افخمی نایب رئیس اول سازمان و دبیر همایش به بیان خلاصه ای از فعالیت های هیأت مدیره دوره نهم سازمان نظام مهندسی ساختمان ساختمان استان در راستای تنسیق امور مجریان پرداخت.

وی با بیان اینکه شرایط پیچیده و غیرقابل قبولی در خصوص وظایف مجریان ذیصلاح در بین مدیران شهری وجود داشت گفت: طی جلسات متعدد به تعامل و همفکری با جامعه مجریان پرداختیم و با تشکیل مجدد کمیته تنسیق و پایش مجریان تلاش شد تا از آن طریق به بررسی تخصصی و مرتفع کردن مشکلات بپردازیم.

از مهمترین موارد مطرح شده در این همایش انجام فرایند کسر ظرفیت مجریان توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان استان، اعمال بند ح ماده ۲۳ آیین نامه اجرایی، اعمال درصدی از جدول شماره ۱۰ به عنوان مبنای حداقل حق الزحمه، بروز رسانی قرارداد مالک و مجری، بازنگری در فرایند تمدید، خاتمه و فسخ قرارداد، فرایند آزادسازی و بررسی تمامی قراردادها توسط کمیته ارزیابی مجریان بود.

در ادامه این همایش ایمان سروی مدرس دوره های ارتقا پایه و عضو کمیته تنسیق و پایش مجریان، حسام جلائیان دکتری حقوق خصوصی و وکیل پایه یک دادگستری و نویدرضا ناصری دبیر شورای انتظامی و عضو کمیته ارزیابی مجریان ذیصلاح به ایراد سخنرانی با موضوعات فرایندهای حرفه ای مرتبط با وظایف مجریان ذیصلاح، تشریح موارد فسخ و داوری قراردادها و بازخوانی پرونده های شورای انتظامی در خصوص مجریان پرداختند.