شناسهٔ خبر: 127201 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان شهرضا خبر داد؛

تعیین تکلیف زمین‌های دولتی شهرک ترک آباد شهرضا

غلامرضا سبزواری - اصفهان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان شهرضا از تعیین تکلیف عرصه ساختمان‌های احداثی در اراضی دولتی تصرفی شهرک ترک‌آباد شهرضا خبر داد.

غلامرضا سبزواری رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان شهرضا در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(اصفهان)؛ در خصوص اراضی شهرک قشقایی (ترک آباد) این شهرستان، اظهار داشت: شهرک ترک آباد در ابتدا به عنوان یک محله در اراضی دولتی متعلق به سازمان ملی زمین و مسکن شکل گرفت و در سنوات گذشته با توجه به مقررات ابلاغی عرصه تعدادی از واحدهای مسکونی آن که توسط اهالی این منطقه احداث و مورد بهره‌برداری قرار گرفته بود، واگذار شد.  

وی اذعان داشت: در سال ۱۳۹۹ یکی از بخشنامه‌هایی که در رابطه با واگذاری این اراضی به آن استناد می‌شد توسط دیوان عدالت اداری ابطال شد و متاسفانه دستورالعمل و قانونی برای واگذاری زمین‌های تصرفی به مردم وجود نداشت.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان شهرضا افزود: در سالجاری مطابق با آیین نامه اجرایی بند ک تبصره ۱۱ ماده واحده قانون بودجه ۱۴۰۱ کل کشور، امکان واگذاری عرصه ساختمان‌های احداثی در اراضی تصرفی با شرایط خاص فراهم شده است.  

وی ملاک تعیین زمان تصرف اراضی را تفسیر تصاویر ماهواره‌ای دانست و گفت: براین اساس اقدامات لازم از جمله تشکیل پرونده برای شهرک ترک آباد و شهرک طالقانی شهرضا انجام پذیرفته و جهت اتخاذ تصمیم به اداره‌کل راه و شهرسازی استان ارسال شده است.  

سبزواری با بیان اینکه تا کنون بیش از ۱۰۰ پرونده در این راستا تشکیل شده است، عنوان کرد: مطابق با این آیین‌نامه افرادی که قبل از یکم فروردین ماه ۱۳۹۴ نسبت به احداث بنا و بهره‌برداری در اراضی تصرفی متعلق به وزارت راه و شهرسازی ساخت و ساز انجام داده‌اند، به شرط داشتن شرایط لازم، می‌توانند برای واحد مسکونی خود سند دریافت کنند.  

وی افزود: در خصوص آن دسته از اراضی دولتی که مشمول این آیین‌نامه نمی‌شوند نیز با پیگیری‌هایی که بعمل آمد مقرر شد واحدهای مسکونی که بعد از تاریخ ۱۳۹۴/۰۱/۰۱ در اراضی تصرفی دولتی احداث شده‌اند را در قالب مسکن محرومین در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان شهرضا قرار گیرد، تا معظل واحدهایی که بعد از این تاریخ احداث شده بودند نیز برطرف شود.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان شهرضا تصریح کرد: تا پایان سالجاری مبحث واگذاری اراضی در شهرک ترک آباد تعیین تکلیف می‌شود. وی خاطرنشان کرد: این قانون مشمول افرادی می‌شود که قبلا از امکانات دولتی استفاده نکرده باشند و اگر فرم ج آنها قرمز باشد قیمت زمین برای آنان به روز محاسبه و در صورت سبز بودن فرم ج قیمت زمین به نرخ دولتی حساب و واگذار می‌شود.  

سبزواری با بیان اینکه این آیین نامه واحدهای مسکونی شهرک ترک آباد، طالقانی و اراضی ضلع غربی پارک شهید بهشتی در مجاورت آرامستان شهرضا را شامل می‌شود تاکید کرد: افرادی مشمول این قانون در اسرع وقت با مراجعه به اداره راه و شهرسازی نسبت به تکمیل مدارک برای دریافت سند اقدام کنند.