شناسهٔ خبر: 127241 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد؛

توزیع کلاه ایمنی و شبرنگ میان موتورسواران استان بوشهر

توزیع کلاه ایمنی و شبرنگ میان موتورسواران استان بوشهر رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۰۰ عدد کلاه ایمنی و بیش از ۸ هزار قطعه برچسب شبرنگ در راستای ایمنی موتورسواران استان توزیع شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(بوشهر) بابک کاوه ئیان رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای  استان بوشهر گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۰۰ عدد کلاه ایمنی و بیش از ۸۰۰۰قطعه برچسب شبرنگ در راستای ایمنی موتورسواران استان توزیع شده است.

کاوه ئیان با اشاره به درصد بالای تلفات موتورسواران در محور های مواصلاتی استان افزود: عدم رعایت ایمنی، سرعت بالا و فقدان سیستم روشنایی سالم موتورسیکلت ها از دلایل اصلی تصادفات و تلفات ناشی از آن در جاده هاست که بیش از ۸۰ درصد از تلفات در اثر ضربه به سر بوده است.

وی ادامه داد: همچنین در سه ماهه فصل پاییز بیش از ۸۰درصد تصادفات موتورسواران در ساعات شب و بر اثر نداشتن سیستم روشنایی مناسب موتورسیکلت ها و عدم دیده شدن توسط سایر رانندگان رخ داده است.

کاوه ئیان تصریح کرد: تلاش همکاران ما در مجموعه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر علاوه بر ایمن سازی و بهبود شرایط فیزیکی جاده ها، توزیع اقلام ایمنی و آگاهی بخشی به کاربران جاده ها در زمینه تردد ایمن است.

به گفته وی،  طرح ارتقای ایمنی کاربران جاده ای برای ۱۰۰ نفر از دانش آموزان دبیرستان های دارای فاصله شهرستان جم برگزار شد که در پایان  ۲۰ کلاه ایمنی به دانش آموزان اهدا و ۱۰۰ قطعه برچسب شبرنگ روی موتورسیلکت های دانش آموزان نصب شد.