شناسهٔ خبر: 127312 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی:

افزایش نسبی دما و وزش باد تا پایان هفته در کشور/هشدار جاری‌شدن رواناب و سقوط بهمن در البرز و زاگرس مرکزی

وزش باد کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام افزایش نسبی دما و وزش باد تا پایان هفته در کشور نسبت به جاری رواناب و سقوط بهمن در البرز و زاگرس مرکزی هشدار داد.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی وضعیت جوی کشور را برای امروز و روزهای آتی تشریح کرد و گفت: از امروز تا پنجشنبه جوی پایدار همراه با افزایش نسبی دما در بیشتر مناطق کشور پیش‌بینی شده است که این شرایط همراه با وزش بادهای گرم جنوبی به ویژه در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل مشهود است.

کارشناس سازمان هواشناسی نسبت به سقوط بهمن و بالاآمدن سطح آب رودخانه‌ها هشدار داد و اعلام کرد: با توجه به افزایش دما، امکان ذوب برف و احتمال بالاآمدن سطح آب رودخانه‌های فصلی و ایجاد رواناب‌ها در بلندی‌ها و دامنه‌های البرز و زاگرس مرکزی وجود دارد. همچنین احتمال سقوط بهمن نیز وجود دارد که باید کوهنوردان و هموطنان نسبت به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.

گودرزی توضیح داد: امروز و فردا در شمال‌غرب، دامنه‌های جنوبی البرز، شمال‌شرق و نوار جنوبی کشور وزش باد رخ می‌دهد که این شرایط سبب خیزش گردوخاک در شمال‌شرق و نوار جنوبی می‌شود.

وی افزود: برای پنجشنبه در برخی از نقاط اردبیل، گیلان، غرب مازندران و برخی مناطق جنوب خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، شمال فارس و شمال بوشهر احتمال بارش‌های پراکنده وجود دارد.

کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام اینکه دما تا روز پنجشنبه در بیشتر مناطق کشور روند افزایشی دارد، گفت: روزهای پنجشنبه و جمعه در نوار شمالی کشور کاهش دما را داریم و هوا قدری سرد خواهد شد. آب‌های جنوب کشور نیز طی سه روز آینده  مواج و متلاطم پیش‌بینی شده است.

گودرزی ادامه داد: آسمان تهران صاف است و در برخی از ساعت‌ها غبار محلی دارد. سه‌شنبه و چهارشنبه در تهران وزش باد شدید رخ می‌دهد و هوای پایتخت مطلوب می‌شود.