شناسهٔ خبر: 127319 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با تلاش شبانه روزی راهداران؛

عملیات بازگشایی گردنه کلوسه بصورت بی وقفه در حال انجام است

عمليات بازگشايي گردنه كلوسه بصورت بي وقفه در حال انجام است مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان گفت: با تثبیت شرایط جوی، عملیات برفروبی و بازگشایی محور گردنه کلوسه با تلاش شبانه روزی راهداران، بصورت بی وقفه در حال انجام است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ فرزاد دادخواه اظهار کرد: با آغاز بارش های گسترده در طول مدت اخیر و نیز ریزش بهمن در گردنه کلوسه که ارتفاع برف را در برخی نقاط به ۴ تا ۶ متر رسانده بود، عملیات بازگشایی این محور با مشکل روبرو بود.

دادخواه با بیان این مطلب که ۷ روستای منطقه پشت‌کوه فریدونشهر به علت ریزش بهمن در گردنه کلوسه راه آن‌ها بسته است، عنوان کرد: گردنه کلوسه ارتباط زمینی روستاهای کلوسه، وستگان، دورک، کاهگانک، کاهگان بالا، گاهگان پایین و وزوه را با سایر نقاط شهرستان فریدونشهر در غرب استان اصفهان برقرارمی کند که در بیشتر روزهای زمستان بدنبال سقوط بهمن و بارش برفِ سنگین مسدود می شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان گفت: بارش برف و کولاک در هفته گذشته، تردد در این گردنه، بسیار سخت و در برخی اوقات غیرممکن ساخته بود تا عملیات برفروبی توسط راهداری صورت گیرد. به نحوی که وقتی بولدوزرها یک مسیر را باز می‌کردند، نیم ساعت بعد بر اثر کولاک دوباره آن مسیر مسدود می‌شد.

وی افزود: با تثبیت شرایط جوی از اواخر هفته گذشته، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان، عملیات بازگشایی محور گردنه کلوسه با تلاش شبانه روزی راهداران، بصورت بی وقفه پیش می‌برد. البته در این مورد باید از توجه ویژه مجموعه مدیریت استان در مورد فراهم کردن ماشین آلات مورد نیاز و نیز همکاری سایر دستگاه‌ها و ارگان‌ها قدردانی کرد.

دادخواه خاطر نشان کرد: با توجه به بروز این مشکل بصورت مداوم در اغلب فصول سرد سال های گذشته به دلیل ارتفاع زیاد برف، ریزش بهمن و کمبود ماشین آلات راهداری در این منطقه که یکی از مرتفع‌ترین نقاط کشور محسوب می‌شود، لازم است روند صدور مجوزهای لازم جهت احداث تونل گردنه کلوسه تسریع گردد و عملیات اجرایی این پروژه با مساعد شدن شرایط جوی از اوایل سال آینده آغاز شود.