شناسهٔ خبر: 127379 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی هشدار داد؛

وزش باد شدید در اقصی نقاط کشور/ احتمال وقوع بهمن

وزش باد کارشناس سازمان هواشناسی ضمن پیش‌بینی وزش باد شدید در اقصی نقاط کشور گفت: احتمال وقوع بهمن و سقوط اشیا از ارتفاعات، خسارت به سازه های موقت و سقوط تابلوهای تبلیغاتی وجود دارد، لذا هم‌وطنان گرامی باید تمهیدات لازم را بیندیشند.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی وضعیت جوی کشور را برای امروز و روزهای آتی تشریح کرد و گفت: امروز و فردا در اکثر مناطق کشور جوی پایدار داریم و برای بخش‌هایی از سواحل دریای خزر ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس و شمال استان‌های آذربایجان شرقی  و اردبیل بارش‌های پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

گودرزی افزود: جمعه علاوه بر این مناطق، در شمال شرق و شرق کشور نیز انتظار بارش پراکنده را داریم. 

کارشناس سازمان هواشناسی خاطرنشان کرد: امروز و فردا وزش بادهای شدید در برخی مناطق کشور محتمل است که امروز در آذربایجان شرقی، اردبیل، البرز، تهران، سمنان، مرکزی، کرمان، شمال سیستان و بلوچستان، شرق خراسان رضوی، شرق خراسان جنوبی و یزد وزش بادهای به نسبت شدید احتمال‌می رود. همچنین احتمال سقوط اشیا از ارتفاعات، خسارت به سازه های موقت و سقوط تابلوهای تبلیغاتی در این مناطق وجود دارد، لذا هم‌وطنان گرامی باید تمهیدات لازم را بیندیشند.

وی ادامه داد: امروز و فردا احتمال وقوع بهمن در ارتفاعات و دامنه‌های البرز تهران ایلام سمنان مازندران گیلان لرستان چهارمحال و بختیاری کهگیلویه و بویر احمد و اصفهان را داریم که منجر به سقوط بهمن و انسداد گذرگاه‌های کوهستانی می‌شود. 

شایان ذکر است امروز تهران آسمانی کمی ابری همراه با وزش باد را دارد و بیشینه دمای آن به ۱۴ درجه بالای صفر می‌رسد.