شناسهٔ خبر: 127397 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل خبرداد:

جابجایی حدود ۴ میلیون تن کالا دراستان اردبیل

ترانزیت کالا مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اردبیل از جابجایی حدود ۴ میلیون تن کالا در استان اردبیل خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل،کلیم اله وثوقی دربازدید از شرکت های حمل ونقل شهرستان پارس آبادگفت: در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که حدود ۳ میلیون و۶۰۰ هزار تن کالا از استان جابجا شده بوددر ۱۱ ماهه امسال افزایش بیش از ۸ درصدی را شاهد هستیم.

دبیر کمیسیون مدیریت اجرائی ایمنی حمل ونقل استان اردبیل با اشاره به اینکه شهرستان های اردبیل،پارس آباد،نمین و بیله سوار به ترتیب بیشترین آمار جابجایی کالا را در ۱۱ ماهه گذشته به خود اختصاص داده اند افزود:در این مدت ۱میلیون و۹۰۰ هزار تن کالا فقط در شهرستان اردبیل،۳۵۲ هزار تن در شهرستان پارس آباد،۹۸۸ هزار تن در شهرستان نمین و۱۷۸ هزار تن کالا در شهرستان بیله سوار جابجا شده است.

عضو شورای ترافیک استان اردبیل افزایش ۳۱۹ درصدی جابجایی کالا را در شهرستان خلخال یادآور شدو اظهار کرد:در ۱۱ ماهه گذشته ۲۵۶ هزار تن کالا توسط ۳شرکت حمل ونقل کالا از شهرستان خلخال جابجا شده که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۶۱ هزار تن بود.

عضو شورای اداری استان اردبیل عمده کالاهای جابجا شده را سیمان فله ای و کیسه ای،سیب زمینی،مصالح ساختمانی،شمش آهن،آب معدنی ،گازوئیل،هندوانه ،گندم و انواع بنزین برشمرد.

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل در مدت یاد شده از صدور ۲۷۷ هزار و۵۰۲ برگ بارنامه در استان اردبیل خبرداد و خاطرنشان شد:در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که حدود ۲۶۰ هرار برگ بارنامه صادر شده بود امسال رشد ۷درصدی را نشان می دهد.

وثوقی بااشاره به اینکه افزایش ۳۰ درصدی را در صدور بارنامه در شهرستان اصلاندوز شاهد هستیم بیان کرد:در ۱۱ ماهه گذشته ۱۰ هزار و۹۴۰ برگ بارنامه در این شهرستان صادر شده درحالی که در مدت مشابه سال گذشته این رقم ۸ هزار و۳۶۳ برگ بارنامه بود.

وی با بیان اینکه ۹۰ شرکت حمل ونقل کالا در استان اردبیل در حال خدمات رسانی به مردم هستند ادامه داد:۲ باب پایانه با ۱۳ هزار و۵۵۰ ناوگان کالا در استان در حال فعالیت هستند.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل گفت: همچنین ۱۲ هزار و۶ نفر راننده در حوزه حمل و نقل کالای استان اردبیل در حال خدمات رسانی به مردم و صاحبان کالا هستند.

وثوقی از مردم خواست هرگونه شکایت و انتقاد خود از عملکرد شرکت ها و رانندگان را به اداره کل راهداری استان اطلاع دهند تا در اسرع وقت در کمیسیون های مربوطه به تخلف شرکت و رانندگان رسیدگی شود.