شناسهٔ خبر: 127398 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان؛

شهر جدید اکباتان همدان به زودی کلنگ زنی می شود

اسدالهی 1 مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان‌ با بیان اینکه شهر جدید پرند، متولی اقدامات اجرایی شهر اکباتان (حورا سابق) را انجام خواهد داد، بیان کرد: به دلایل شرایط جوی عملیات اجرایی پروژه به تعویق افتاد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (همدان)، "ایوب اسدالهی" با اظهار اینکه ، به محض مساعد شدن شرایط جوی طرح اجرا خواهد شد، افزود: مصوبات طرح تکمیل و به شورای عالی ارجاع شد.
مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان در خصوص تایید مصوبه شورای عالی طرح نیز بیان کرد: طرحِ جامع مصوبه شورای عالی دارد، طرح تفصیلی نیز مجدد در شورای عالی تصویب شد تا مشخص شود که این شهر چه خدماتی ارائه می دهد.
اسدالهی با بیان اینکه طرح تفصیلی شهر اکباتان با رویکرد شهری و اقدامات به‌روز و قانونی، مجدد در شورای عالی به تصویب رسید، اظهار کرد: اقدامات اداری، احداث کانکس و اقدامات فنی طرح در بحث برق رسانی در حال انجام است.
مدیر کل راه و شهرسازی با عنوان اینکه شهر جدید پرند جهت آماده سازی طرح در حال انتخاب پیمانکار است، تاکید کرد: به محض مساعد شدن شرایط جوی عملیات اجرایی آغاز خواهد شد.
گفتنی است یک‌هزار و ۲۰۰ هکتار زمین دولتی برای طرح در نظر گرفته شده که حدود ۳۴ هزار واحد در این طرح لحاظ شده است. تعداد کل متقاضیان ثبت نامی در شهرهای استان ۱۲۱۷۳۳ نفر است که از این تعداد ۴۸۶۲۹ متقاضی تایید نهایی شده‌اند.
شهر جدید اکباتان در شمال شرقی همدان، اراضی نهران و کوریجان احداث می شود.