شناسهٔ خبر: 127454 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی اعلام کرد؛

بررسی روند تحویل و ساماندهی اراضی پادگان لشکر ۶۴ ارومیه

دکتر حمزه لو مدیرکل راه وشهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: بستر لازم برای اجرای مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری در راستای ساماندهی اراضی پادگان لشکر ۶۴ ارومیه فراهم شده است و این امر همکاری بیش از پیش مسوولان مربوطه را می‌طلبد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، سید محسن حمزه‌لو به منظور بررسی راهکارهای حل موضوع اراضی پادگان و تحویل به موقع اراضی با امیر ارجمندی معاونت مهندسی نیروی زمینی ارتش دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی در این دیدار اظهار داشت: تدابیر لازم در خصوص تأمین سطح یکپارچه برای فضای عمومی، حفظ حداکثری ارزش‌های طبیعی و میراثی پادگان و تعدیل قابل توجه تراکم پیشنهادی اتخاذ شده است.

مدیرکل راه وشهرسازی آذربایجان‌غربی افزود: تحویل اراضی توسط ارتش طبق مصوبات باید اجرایی شود تا مدیریت شهری طرح ساماندهی را اجرایی کند.

حمزه لو گفت: طولانی شدن پروسه ساماندهی به هر دلیلی قابل قبول نیست و مصوبه شورای‌عالی معماری و شهرسازی باید هر چه زودتر اجرا و از تخریب و تغییر فضاهای اراضی جلوگیری گردد.

وی افزود: این فضا که در بافت مرکزی شهر قرار دارد، نقشی مهمی به عنوان تنفسگاه شهری ایفا می کند که در نقشه‌های طراحی شده مصوب همه ملاحظات فرهنگی،تاریخی و زیست محیطی در نظر گرفته شده است.

گفتنی است اراضی پادگان لشکر ۶۴حدود ٧۵هکتارو دارای قدمت تاریخی است و در محدوده مرکزی شهر ارومیه قرار دارد؛ براساس مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری باید تمهیدات لازم جهت تجهیز و تبدیل این فضا به یکی از فضاهای امن شهری و ایفای نقش به لحاظ پدافند غیرعامل و مدیریت بحران اتخاذ شود.