شناسهٔ خبر: 127553 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی:

مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی، ‌ معرف فرهنگ هر استان

نشست مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی گفت: مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی، آبرو و ویترین استان هستند و خدمات مناسب آنها موجب جذب گردشگر خواهد شد

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از آذربایجان شرقی اورجعلی علیزاده؛ مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان در جلسه بررسی وضع مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی استان و تمهیدات ستاد سفرهای نوروزی گفت: ارائه خدمات به مسافران در مجتمع های بین راهی نباید به مشکلات جاری این مجتمع ها گره بخورد، چرا که مسافران ولی نعمتان حوزه حمل و نقل و گردشگری هستند.

وی افزود: سالانه تعداد زیادی از هموطنان در تصادفات جاده ای جان‌ خودشان را از دست می دهند، این در حالی است که اگر همین مسافران خدمات مناسب در مجتمع های بین راهی دریافت کند، با آسودگی خاطر به سفر خود ادامه داده و احتمال سانحه دیدن برای آنها کاهش می یابد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی صرف اکتفای مجتمع داران به فروش گازوئیل برای کامیون ها را نگاه حداقلی به کارکردهای این‌ مجتمع ها دانست و تصریح کرد: اگر خدمات مناسب و با کیفیت برای گردشگران داده شود و زیرساخت های لازم فراهم‌ شود، خدمات این مجتمع ها به تنهایی عاملی برای جلب مسافر خواهد بود.

اسداللهی مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی که دیگر سخنران این جلسه بود گفت: سرمایه گذاری در حوزه خدماتی رفاهی و بهبود وضعیت این مجتمع ها می تواند موجب رونق این مجتمع ها شده و برای صاحبان آنها سود دهی بالایی داشته باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: آذربایجان شرقی در چند سال گذشته به یکی از استان های پایلوت گردشگری کشور تبدیل شده و آمارهای تابستان نشان می دهد ۲۰ درصد نسبت به دوره قبل از کرونا، اقامت در هتل های استان افزایش داشته است.

حمزه زاده افزود: امسال اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی نهضت آسفالت ریزی در جاده های استان به راه انداخته بود و ارتقای جاده های استان نقش بسزایی در رضایتمندی مسافران داشت.

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی هم گفت: ۵۴ مجتمع خدماتی رفاهی در محورهای مواصلاتی استان در حال بهره برداری است که بیشترین تعداد این مجتمع ها در محورهای مواصلاتی شهرستان های مرند، تبریز و بستان آباد قرار دارند.

شکری با اشاره به فرا رسیدن روزهای تعطیلات نوروزی و افزایش سفر میهمانان به استان افزود: مجتمع های خدماتی رفاهی باید آمادگی کامل برای این روزها داشته و با توجه به سردسیر بودن آذربایجان شرقی، امکانات لازم را برای اسکان اضطراری فراهم‌ کنند