شناسهٔ خبر: 127572 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

با حضور وزیر راه و شهرسازی انجام شد

افتتاح ۱۱۲ پروژه راهداری به ارزش بیش از ۱۱ هزار میلیارد ریال در استان اردبیل

0 ۱۱۲ پروژه راهداری به ارزش ۱۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال در استان اردبیل امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی به طور همزمان افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، امروز پنجشنبه چهار اسفند با حضور مهرداد بذرپاش در استان اردبیل همزمان، ۴۲ پروژه روکش آسفالت به طول ۱۸۰ کیلومتر به ارزش سه هزارو ۶۰۰ میلیارد ریال، ۳۷ پروژه راه روستایی به طول ۱۲۰ کیلومتر به ارزش چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال لکه گیری و ارتقای سطح سرویس با صرف ۲۰ هزار تن آسفالت و به ارزش سه هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال از جمله پروژه هایی است که امروز به بهره برداری رسید.

همچنین بهسازی و تعریض محور هشتجین به سرچم در جنوب استان و گرمی به موران و ارتقای راه‌های فرعی ۲۲ کیلومتر با ۹۷۰ میلیارد ریال از دیگر پروژه های افتتاح شده است.

اصلاح سه نقطه پرحادثه با احداث پل، اجرای تقاطع غیرهمسطح با هزینه ۲۵۰ میلیارد ریال، احداث ۲۷ دهنه پل بزرگ با هزینه یک هزار ۱۲۰ میلیارد ریال،اجرای۱۲ کیلومتر روشنایی در گردنه کولاک گیر کجل در محور اردبیل سرچم با هزینه ۳۰۰ میلیارد ریال از دیگر پروژه هایی که امروز با حضور وزیر راه وشهرسازی افتتاح شده است.

بنابر این گزارش سالانه نزدیک به ۴ میلیون تن کالا و دو میلیون نفر مسافر در راه‌های ارتباطی استان اردبیل جابه‌جا می‌شود.
در ۱۰ ماه امسال سه میلیون و ۴۰۰ هزار تن کالا در استان جابه‌جا شده است علاوه بر این در حوزه ترانزیت هم در پایانه مرزی بیله سوار یک میلیون ۳۰۰ هزار تن کالا جابه‌جا شده است.
ارزش حال حاضر راه‌های استان ۳۰۰ هزار میلیارد ریال است
در استان اردبیل ۶ هزار ۷۰۰ کیلومتر انواع راه وجود دارد که ارزش روز آن نزدیک ۳۰۰ هزار میلیارد ریال است. 
شایان ذکر است در استان اردبیل ۲۰۸ کیلومتر بزرگراه، ۷۳۵ کیلومتر راه اصلی ، ۷۱۴ کیلومتر راه فرعی و درمجموع یک هزار ۷۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۵ هزار کیلومتر راه روستایی وجود دارد.