شناسهٔ خبر: 127584 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد:

وزارت راه و شهرسازی راهبردی‌ترین وزارتخانه دولت است

مراسم نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت راه و شهرسازی راهبردی‌ترین وزارتخانه دولت است که توسعه، تکمیل و بهره برداری از شریان‌های ارتباطی کشور تنها بخشی از ماموریت این وزارتخانه است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل، محمود عباس‌زاده در آیین افتتاح ۱۱۲ پروژه راهداری استان اردبیل با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی یکی از مردمی ترین و راهبردی ترین وزارتخانه دولت است گفت: حرکت این مجموعه تسهیل کننده حرکت کشور است و از وزیر راه و شهرسازی به عنوان جوان‌ترین عضو کابینه و باسابقه ارزشمند انتظار داریم کارهای بزرگی در این حوزه انجام دهد.

نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی در ساختار کشور با مشکل تمرکزگرایی روبرو هستیم تصریح کرد:در برخی موارد فرایند اعطای تسهیلات ۵۰ یا ۱۰۰ میلیون تومانی و ساخت مسکن به مردم در روستاها تا ۲ سال نیز طول می‌کشد و علت این موضوع تصمیم‌گیری‌ها در مرکز و عدم توجه به تمرکز زدایی است.

وی با انتقاد از تشکیل نشدن جلسات شورای عالی تمرکز زدایی اظهار کرد: مشخص نیست این نهادهای ساختاری با چه هدفی تشکیل شده‌اند ، مشکلات تمرکزگرایی نه تنها در پایتخت بلکه در مراکز استان‌ها نیز وجود دارد.

عباس‌زاده با اشاره به این که رشد مرکز استان اردبیل طی سال‌های گذشته ده‌ها برابر شهرستان‌های استان بوده است ، بیان کرد: مشخص نیست چرا تصمیم‌گیری و اقدامات ابتدایی از مرکز استان به مسئولان شهرستانی تفویض نمی‌شود.

وی افزود: در حوزه هوشمندسازی هم با توجه به زیرساخت‌هایی که وجود دارد انتظار می‌رود به بخش‌های مختلف حمل و نقل از جمله هزینه ، رضایت ، رفاه ، آسایش و امنیت مردم توجه شود و حیف است از زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری غافل شویم.