شناسهٔ خبر: 127585 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی اردبیل خبر داد:

تامین زمین مورد نیاز برای ساخت ۲۶ هزار واحد مسکن در اردبیل

محبوب حيدري مديركل راه و شهرسازي استان اردبيل مدیرکل راه‌ و شهرسازی استان اردبیل از تامین زمین مورد نیاز برای ساخت ۲۶ هزار واحد مسکن در اردبیل خبر داد و گفت: عملیات ساخت این واحدها بزودی شروع می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محبوب حیدری روز پنجشنبه در جلسه شورای مسکن اردبیل با اشاره به کمبود زمین برای ساخت مسکن در اردبیل اظهار کرد: دولت باید زمینی به محدوده شهر الحاق کند تا بتواند به تعهدات خود عمل کند. بر اساس آخرین آمار تاکنون ۱۰۲ هزار و ۱۲۵ نفر در استان اردبیل برای مسکن ملی ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۳۵ هزار و ۶۲۷ نفر تایید نهایی شده‌اند و ۶ هزار و ۷۹۶ نفر هم آورده خود را پرداخت کردند.

حیدری با بیان اینکه زمین مورد نیاز تمامی متقاضیان که آورده خود را پرداخت کردند ، تامین شده است، اظهار کرد: در زمینه خودمالکین نیز ۹ هزار و ۲۴۰ نفر ثبت‌نام کرده‌اند که برای ۲ هزار و ۷۲۰ واحد از این تعداد تسهیلات اختصاص یافته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل تصریح کرد: با توجه به اهمیت همکاری بانک‌ها برای احداث مسکن خودمالکین لازم است سهم هر کدام از بانک‌های عامل برای اجرای مابقی واحدهای خودمالکین اعلام شود.

وی درباره ساخت مسکن روستایی در استان اردبیل هم گفت: در روستاهای این استان ۲ هزار و ۹۰۰ نفر برای دریافت مسکن ثبت‌نام کردند که از این تعداد برای ۸۵۰ نفر پرونده تشکیل شده و فرایند تشکیل پرونده مابقی متقاضیان هم طی می‌شود.

بازپرداخت تسهیلات بانکی باید بازنگری شود

حیدری با اشاره به ساماندهی بافت‌های فرسوده شهری در استان اردبیل گفت: برای ۹ هزار نفر مجوز ساماندهی بافت فرسوده شهری صادر شده ولی در مجموع استقبال از تسهیلات بانکی برای بافت فرسوده بسیار کم شده و دلیل آن بالا بودن اقساط وام بانکی بوده که نیاز است در این مورد بازنگری شود.