شناسهٔ خبر: 127597 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی:

سامانه نوبت‌دهی تردد کامیون‌ها و تریلرها در پایانه مرزی آستارا راه‌اندازی شد

0 وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مشکلات ایجاد شده برای مردم و نیز رانندگان به‌دلیل تراکم تریلرها و کامیون‌ها در پشت پایانه مرزی آستارا، از راه‌اندازی سامانه نوبت‌دهی در مرز خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،مهرداد بذرپاش عصر پنجشنبه در جریان سفر به استان گیلان و بازدید از پل و پایانه مرزی بندر آستارا افزود: این سامانه نوبت دهی زمان حضور کامیون ها و تریلی ها را در مرز مشخص می کند تا در پشت مرز ورود و خروجی کمترین معطلی را داشته باشند.

ثبت نام و درخواست نوبت رانندگان از امروز

وی افزود: سامانه از امروز پنجشنبه وارد مدار شده و بسیاری از صاحبان کالا و رانندگان در حال آشنا شدن با آن هستند و خود نسبت به ثبت نام و درخواست نوبت اقدام می کنند.

مهرداد بذرپاش از ویژگی های دیگر این سامانه اتصال به سامانه گمرک  بر شمرد و افزود: به محض نوبت دهی، عملیات گمرکی هم همزمان با آن انجام می شود.

وزیر راه و شهرسازی علت تراکم کامیون ها و تریلرها را مربوط به ظرفیت کنونی این پل دانست و گفت: این پل معبر ورود و خروج با قدمت ۸۰ ساله است که توان و ظرفیت پذیرش و عبور بیش از ۲۵۰ کامیون و تریلی را در روز ندارد اما اکنون روزانه یک‌هزار تا یک هزار و۵۰۰ تریلی پشت مرز می آید که رقم قابل توجهی است.

بذرپاش عنوان کرد: برای حل این مشکل تیمی با دستور رییس جمهور محترم تشکیل شده است و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای مسئول این کار شد و در این ایام جلسات مختلفی با گمرک برای حل مشکلات برگزار شده است که اکنون در بالاترین سطح آمادگی وجود دارد.

وزیر راه وشهرسازی، تقویت استحکام‌ و مقاوم سازی پل را برای عبور بیشتر خودروها و همچنین مدیریت تقاضا با سامانه نوبت دهی در پشت پایانه مرزی را از جمله اقدامات رفع این مشکل عنوان کرد.

وی اظهار کرد: مشکل اصلی ظرفیت توان عبور از پل است که راه اندازی این سامانه به مدیریت تقاضا کمک می کند و مسائل را کاهش می دهد.

افتتاح پل مرزی تا دو ماه آینده و طراحی برای احداث پل جدید

وی همچنین از احداث پایانه جدیدی در نزدیکی این پل خبر داد و گفت: راه‌های مواصلاتی نیز در این مسیر عملیاتی شده و پلی که بین دو کشور باید متصل شود، درحال اتمام است و ظرف ۲ ماه آینده آماده بهره برداری می شود.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در همین راستا اراضی مربوطه درحال تملک است و بر این اساس، یک سازه و پل جدید با استحکام متفاوت و با ظرفیت و توان تردد بیش از ۱۰ برابر شرایط کنونی احداث می شود که مشکل به طور اصولی حل شود.