شناسهٔ خبر: 12761 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

شکرچی‌زاده تشریح کرد:

دلایل اهمیت برگزاری کنفرانس ملی حمل و نقل روستایی

نخستین کنفرانس ملی حمل و نقل روستایی رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اشاره به ضرورت برگزاری نخستین کنفرانس ملی حمل و نقل روستایی تاکید کرد: ساخت و نگهداری راه‌های روستایی با توجه به اهمیت آن از حیث اقتصاد کلان در کشور باید مورد توجه همه سازمان‌ها و نهادهای مسئول قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد شکرچی زاده امروز ۱۳ مهر ماه در نخستین کنفرانس حمل و نقل روستایی گفت: ضرورت برگزاری چنین همایش‌هایی به دلیل آنکه روستاها مرکز تولیدات کشاورزی و دامداری هستند از اهمیت خاصی برخوردار است. از طرف دیگر بسیاری از روستاهای کشور بخاطر آنکه همیشه از مراکز توسعه دور بوده‌اند کمتر مورد توجه سیاست های رفاهی قرار گرفته اند.

وی افزود: تاثیر حمل و نقل راه روستایی در اقتصاد کلان کشور به گونه‌ای است که توجه به این حوزه از سوی سازمان‌هایی مانند مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، سازمان راهداری و معاونت راه روستایی را می‌طلبد.

وی ادامه داد: فراهم کردن شرایط سکونت پذیری و جابجایی شهروندان یک کشور از جمله وظایف دولت‌ها است که باید با بررسی هایی دقیق و مناسب، شرایطی امن برای شهروندان فراهم شود. بدیهی است این موضوع در روستاها نیز باید مورد توجه قرار گیرد تا جابجایی مسافر و کالا بین روستاها و شهرها به راحتی صورت پذیرد.

همزمان با روز ملی روستا، نخستین کنفرانس ملی حمل و نقل روستایی امروز در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برگزار شد. در این همایش که با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار می‌شود دو کارگاه آموزشی ارزیابی فنی و اقتصادی، راه‌های یک‌خطه روستایی و نیز ارائه روش مطالعات برای تهیه یک برنامه راهبردی به منظور توسعه و تکمیل راه‌های روستایی کشور برگزار می‌شود.

در این همایش ۹۳ مقاله پذیرفته شده است که ۲۰ پوستر و ۱۴ مقاله شفاهی ارائه می‌شود.

این همایش به منظور بررسی نقش سیستم حمل و نقل و شبکه راه روستایی در توسعه اقتصاد روستایی، بررسی الگوی غالب تصادفات در راه‌های روستایی و مقایسه آن با راه برون‌شهری، طراحی هندسی ایمن راه‌های کم‌تردد به منظور ارزیابی خطر، راه‌های مشارکت اجتماعی روستائیان در طرح‌های توسعه حمل و نقل و تحلیل توزیع پروژه‌های حمل و نقل جاده‌ای روستاها برگزار شد./

نظر شما