شناسهٔ خبر: 127632 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

پیام تبریک مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان به مناسبت روز ملی مهندس

راه و شهرسازی گلستان مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان طی پیامی روز مهندس را به تمامی فعالان این عرصه تبریک گفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، متن پیام مهندس مهدی ملک مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان به مناسبت روز مهندس به شرح زیر است:

بی تردید نامگذاری پنجم اسفندماه، زاد روز دانشمند برجسته ی ایران زمین خواجه نصیرالدین طوسی به عنوان شخصیتی نمونه و الگو در مهندسیِ کهن ایران اسلامی و در راستای توجه به نقش والا و ارزنده ی تلاشگران این عرصه می باشد.

تاریخ پر افتخار ایران اسلامی بستر ظهور دانشمندان و مهندسان فرهیخته ای است که پایه گذار تمدن بزرگ اسلامی و ایرانی برای این مرز و بوم شده اند.روز مهندس، روز تجلیل و تکریم از خرد، دانش، علم و عمل، توانمندی و خودباوری منحصر بفرد ایران و ایرانی و روز پاسداشت خلاقیت، ابتکار، نوآوری و ابداع در عرصه ی اندیشه و عمل است .

امروز ؛ روز گرامیداشت مهندسان ایرانی است که با اتکا به تعهدات اخلاقی همواره زمینه ی رشد و پیشرفت میهن عزیزمان را فراهم آورده اند.

اینجانب بر خود ضرورت دانسته ضمن تقدیر و تشکر از همه ی تلاشگران عرصه ی مهندسی کشور این روز پرافتخار را به جامعه بزرگ مهندسانِ متعهد به میهن اسلامی و استان گلستان تبریک و تهنیت عرض نموده و از درگاه پروردگار تبارک و تعالی توفیق روزافزون مهندسان عزیز را برای توسعه و تحول مهندسی خواستارم .