شناسهٔ خبر: 127641 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تا چند ماه آینده نهایی می شود؛

تدوین برنامه جامع کاهش تصادفات جاده‌ای در استان زنجان

ایمنی جاده رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان از نهایی شدن تدوین برنامه جامع کاهش تصادفات جاده ای تا چند ماه آینده خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(استان زنجان)، اعظم محمدی رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با اشاره به اینکه در بعضی شاخص‌های موثر بر تصادفات دچار عقب‌ماندگی هستیم، عنوان کرد: با تدوین برنامه جامع کاهش تصادفات و سوانح جاده‌ای در این استان، شاهد کاهش تصادفات خواهیم بود.

محمدی با بیان این مطلب که ۵۰ درصد از تدوین برنامه کاهش تصادفات استان در ادامه ممیزی جاده‌های شریانی و اصلی نهایی شده است، افزود: ادامه این طرح تا چند ماه آینده نهایی می‌شود.

وی برنامه‌های آموزشی ارتقا ایمنی را از دیگر اقدامات اداره کل در طول سال دانست و گفت: موضوع ایمنی و لزوم توجه و برنامه‌ریزی برای کنترل و کاهش تصادفات، همه ساله در دستور کار اداره کل راهداری قرار دارد که حضور در بین گروه‌های پرخطر از جمله عابرین و موتورسواران، با آموزش و توزیع اقلام ایمنی صورت می‌گیرد.

محمدی اعتبار تخصیصی طرح را بیش از ۵ میلیارد ریال دانست و گفت: به منظور پیاده‌سازی برنامه عملیاتی، ضرورت دارد حداکثر حمایت و پشتیبانی از برنامه جامع کاهش تصادفات صورت گیرد.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با بیان اینکه در بعضی از شاخص‌های موثر بر کاهش حوادث ترافیکی و تصادفات، دچار عقب‌ماندگی هستیم، گفتدر تدوین برنامه جامع کاهش تصادفات، با احصای شاخص‌ها، نسبت به ارتقا ایمنی اقدام خواهد شد.