شناسهٔ خبر: 127678 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد:

ساماندهی ناوگان حمل و نقل عمومی معادن تا حصول نتیجه پیگیری خواهد شد

مهندس حسین زاده معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد از ساماندهی ناوگان حمل و نقل عمومی که اقدام به حمل بار معادن می‌کنند خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(یزد)، حسین‌زاده با بیان اینکه حمل بار توسط برخی از معادن استان که بدون اخذ بارنامه و عدم رعایت تناژ توسط ناوگان حمل و نقل عمومی اقدام به جابه‌جایی بار می‌کردند از مهم‌ترین دغدغه‌های این اداره کل بود تصریح کرد: برای حل این مشکل در ابتدا از روش‌های مختلف اقدام به شناسایی معادن فعالی شد که بدون اخذ بارنامه و عدم رعایت تناژ فعالیت می‌کردند، شد.

وی ادامه داد: در مرحله بعد با هماهنگی‌های صورت‌گرفته با اصناف و شرکت‌های حمل و نقل در محل معادنی که در اطراف آنها شرکت حمل و نقل فعالی وجود نداشت کانکسی مستقر تا مشکلات رانندگان در این زمینه برطرف شود.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد با تأکید بر اینکه این اقدامات باعث پرداخت حقوقات قانونی سهم دولت خواهد شد تصریح کرد: مهم‌ترین اتفاقی که به‌واسطه این اقدام صورت می‌گیرد افزایش ایمنی و همچنین عدم واردآمدن خسارت‌های سنگین به جاده‌ها است.

حسین‌زاده در ادامه با تأکید بر اینکه حمل بار اضافه توسط ناوگان عمومی علاوه بر کاهش ایمنی و افزایش تلفات جاده‌ای، باعث واردآمدن خسارت‌های فراوان به روسازی و ابنیه فنی راه‌ها خواهد شد ابراز کرد: نظارت بر حمل و نقل بار توسط معادن همچنان در دستور کار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد قرار دارد و در همین زمینه طبق هماهنگی‌های انجام شده با سازمان صمت، مسئله معادنی که فاقد باسکول هستند در دستور کار است و تا حصول نتیجه پیگیری خواهد شد.