شناسهٔ خبر: 127702 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با هدف ارتقای ایمنی انجام شد؛

ایمن سازی ۳۵ مدرسه حاشیه راه‌ها در استان زنجان

آموزش نکات ایمنی مدارس حاشیه راه خراسان جنوبی (10).jpg رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان از ایمن سازی ۳۵ مدرسه حاشیه راه ها با هدف ارتقای ایمنی تردد دانش آموزان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(استان زنجان)، اعظم محمدی رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری استان از تحت پوشش بودن ۳۵ باب مدرسه حاشیه راه‌های استان در قالب طرح های ایمن سازی خبر داد و افزود: ایمن سازی در بعد آموزش از سال ۸۱ و در بعد فیزیکی از سال ۸۹ اجرا می شود.

محمدی با اشاره به اهداف اجرای طرح ایمن سازی مدارس واقع در حاشیه راه ها عنوان کرد: کاهش مرگ و میر ناشی از تصادفات محصلین مدارس حاشیه راه ها و عابرین پیاده مقابل مدارس و بهبود وضعیت ایمنی عبور و مرور دانش آموزان این مدارس، از مهم‌ترین اهداف این طرح است که عملیاتی کردن آن نیازمند مشارکت همگانی و ارائه آموزش‌های مستمر است.

وی به دو بعد ایمن‌سازی اشاره کرد و افزود: ایمن‌سازی فیزیکی و آموزشی مدارس در ۲ بخش شامل آموزش، تجهیز مدرسه به وسایل ایمنی و فیزیکی مدارس در قالب نصب تابلو و چراغ چشمک زن در مقابل مدارس، ایجاد خط کشی‌های لازم بر کف جاده و ترمیم آسفالت انجام می شود.

محمدی عنوان کرد: در بخش ایمن سازی آموزشی تا به امروز ۳۵ باب مدرسه ایمن شده است و در ۱۰ باب مدرسه با نصب تابلوهای ایمنی، چراغ های چشمک زن و کاهنده سرعت و عملیات خط کشی جهت عبور و مرور ایمن دانش آموزان اقدام شده است.

رییس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان تعداد کل دانش آموزان مدارس حاشیه راه ها را بیش از ۲۸۰۰ نفر عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه دانش آموزان حاشیه راه ها به عنوان گروه‌های کاربران آسیب پذیر راه‌ها، به حساب می آیند در همین راستا جهت افزایش ایمنی مدارس حاشیه راه های استان، کارشناسان ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای زنجان نسبت به بازدید و انجام مطالعات اقدام کرده و مدارس را به منظور ایمن سازی اولویت بندی می کنند.

وی در پایان از مدیران مدارس حاشیه راه ها خواست در جهت کاهش تصادفات دانش آموزان نهایت همکاری را با کارشناسان اداره کل راهداری داشته باشند چرا که نقش آموزش در یادگیری نکات ایمنی و قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی از جایگاه ویژه ای برخوردار است.