شناسهٔ خبر: 127712 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در بازدید استاندار سیستان و بلوچستان مطرح شد:

اتمام محور فرعی روتک خاش نیازمند ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار

روتک خاش مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار جهت اتمام محور فرعی خاش-روتک مورد نیاز است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان سیستان و بلوچستان، عطاء اله اکبری در بازدید استاندار سیستان و بلوچستان و نماینده مردم خاش، تفتان و میرجاوه در مجلس شورای اسلامی از محور روتک خاش اظهار داشت: احداث این محور برای شهرستان خاش و مرکز استان بسیار با اهمیت بوده و طول این محور ۱۲۰کیلومتر است که تاکنون ۱۱ کیلومتر آن به بهره برداری رسیده و ۱۴ کیلومتر دیگر آن نیز در مسیر ساخت قرار دارد.

وی افزود: تاکنون ۳۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت این محور که به عنوان یکی از سخت ترین و صعب العبور ترین راههای استان بشمار می رود هزینه شده است و همچنان جهت تکمیل آن که در توسعه مبادلات مرزی ایران و پاکستان حائز اهمیت است ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: با بهره برداری این پروژه مسیر ۳۵۰ کیلومتری سراوان_ جالق_ روتک به ۱۲۰ کیلومتر کاهش می یابد.

اکبری تاکید کرد: با توجه به اینکه ساخت مسیرهای ارتباطی یکی از مهمترین شاخص‌های توسعه یافتگی مناطق مختلف است تلاش همکاران ما در این اداره کل به منظور تردد روان و ایمن کاربران جاده ای و کمک به رشد شتابان استان تسریع در توسعه زیرساخت های جاده ای است.

اتمام محور فرعی روتک خاش نیازمند ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار

اتمام محور فرعی روتک خاش نیازمند ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار