شناسهٔ خبر: 127714 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بازدید استاندار سیستان و بلوچستان از پروژه احداث راه اصلی در محور اسکل آباد-گوهرکوه-بزمان

سیستان استاندار استان سیستان و بلوچستان به همراه نماینده مردم خاش، تفتان و میرجاوه در مجلس شورای اسلامی، مدیر کل راه و شهرسازی استان و جمعی از مسئولان استانی از عملیات ساخت راه اصلی در محور صعب العبور اسکل آباد-گوهرکوه-بزمان بازدید و از نزدیک در جریان روند احداث این طرح مهم راه سازی استان قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان، عطااله اکبری مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان در حاشیه این بازدید گفت: این مسیر مناسب ترین راه ارتباطی مناطق شرقی سیستان وبلوچستان از جمله محدوده خاش و سراوان به سمت بم و مرکز کشور است و با احداث آن مسافت تردد خاش - بزمان حدود ۹۰ کیلومتر و همچنین فاصله بزمان-زاهدان به نسبت راههای اصلی موجود حدود ۲۰۰ کیلومتر کاهش می یابد.

اکبری ادامه داد: اتمام هر چه سریعتر این محور علاوه بر کاهش تصادفات باعث رونق کشاورزی، بهبود اقتصاد مردم منطقه، ارتقای امنیت و اشتغالزایی خواهد شد. وی تصریح کرد: طول کل این محور ۱۳۰ کیلومتر است که ۹۰ کیلومتر آن در حوزه تحت پوشش اداره کل راه و شهرسازی شمال سیستان وبلوچستان واقع شده است که تاکنون عملیات ساخت ۱۹ کیلومتر این محور به اتمام رسیده و ۷ کیلومتر آن نیز درحال احداث است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: تاکنون برای اجرای این پروژه مهم راهسازی ۵۵۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است و جهت اتمام آن نیز همچنان ۱۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

بازدید استاندار سیستان و بلوچستان از پروژه احداث راه اصلی در محور اسکل آباد-گوهرکوه-بزمان