شناسهٔ خبر: 127715 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان خبر داد؛

رفع تصرف اراضی ملی شهرستان آران و بیدگل به ارزش بیش از ۲۳۶ میلیارد تومان

سرهنگ باقری - اصفهان فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان از اجرای دو فقره حکم قطعی قضایی برای رفع تصرف اراضی ملی شهرستان آران و بیدگل به ارزش ۲۳۶ میلیارد و ۳۵۳ میلیون تومان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ سرهنگ امیرسعید باقری فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان اظهار داشت: در پی دست درازی متصرفان به اراضی ملی شهرستان آران و بیدگل، با اقدامات معاونت املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان و همکاری اداره راه و شهرسازی این شهرستان، پرونده قضایی تشکیل و رای قضایی له دولت اخذ شد.   

وی بیان داشت: پس از ارسال احکام قضایی به این یگان،  با تلاش کارکنان این فرماندهی و همکاری کلانتری مربوطه اراضی ملی به ارزش ۲۳۶ میلیارد و ۳۵۳ میلیون تومان ضمن قلع و قمع مستحدثات و خلع ید رفع تصرف کامل شد.   

فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان با بیان اینکه این اقدام در راستای حفظ حقوق بیت‌المال و جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی و دولتی اجرا شده است، اذعان داشت: با اجرای این احکام در مجموع ۱۱.۷ هکتار از زمین‌های ملی و دولتی شهرستان آران و بیدگل رفع تصرف و به بیت المال اعاده شد.     

وی تصریح کرد: این یگان با حمایت دستگاه قضایی هیچ مماشاتی با زمین خواران ندارد و تصرف اراضی ملی و دولتی به هر بهانه‌ای که صورت گرفته باشد نتیجه‌ای غیر از تعقیب قضایی و محکومیت کیفری و قلع و قمع و زیان ناشی از آن برای متصرفان به همراه ندارد.