شناسهٔ خبر: 127805 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

به دعوت مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت خارجه انجام شد؛

سخنرانی رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو در اولین کنفرانس دیپلماسی و چالش‌های فرامرزی زیست محیطی

عکس رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور به دعوت مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت خارجه در میزگرد دیپلماسی و طوفان های گردوغبار اولین کنفرانس دیپلماسی و چالش‌های فرامرزی زیست محیطی حضور یافت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اولین کنفرانس ملی دیپلماسی و چالش های فرامرزی زیست محیطی توسط مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه با حضور محمد حسن شیخ الاسلامی "رییس مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت خارجه"، علی سلاجقه "معاون رئیس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور"، سحر تاج بخش مسلمان "معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواشناسی کشور"، مهدی رهنما "رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور" و جمعی از اساتید دانشگاه و پژوهشگران در محل این مرکز برگزار شد.

این رویداد با مشارکت مقامات، کارشناسان، پژوهشگران، اساتید و دانشجویان دستگاه های دولتی و مراکز مختلف علمی، پژوهشی و دانشگاهی سراسر کشور در قالب چهار موضوع محوری، راهکارهای توسعه دیپلماسی زیست محیطی جمهوری اسلامی ایران را مورد بررسی و تحلیل قرار داد.

در این رویداد ملی مهدی رهنما "رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور" با حضور در میزگرد دیپلماسی و طوفان های گردوغبار با موضوع سامانه پایش، پیش بینی و هشدار گردوغبار مبتنی بر فناوری های نوین به سخنرانی پرداخت.

از مهم ترین اهداف برگزاری این کنفرانس ملی می توان به هم افزایی همه ظرفیت های ملی در مواجهه با چالش های فرامرزی زیست محیطی و توسعه هر چه بیشتر دیپلماسی زیست محیطی کشور اشاره نمود.

در این کنفرانس یک روزه بیش از ۵۰ سخنران برجسته کشور در چارچوب میزگردهای جداگانه و موازی، ابعاد مختلف چالش های فرامرزی زیست محیطی را مورد بررسی و راهکارهای پیشنهادی خود جهت توسعه دیپلماسی زیست محیطی را ارائه نمودند.

 به گزارش پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، این کنفرانس به سبب گستردگی و جامعیت موضوعات و تعداد سخنرانان و شرکت کنندگان ثبت نام شده، بزرگ ترین رویداد زیست محیطی کشور به شمار می رود.