شناسهٔ خبر: 127806 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری خبر داد؛

اتمام چهار خطه محور لردگان- ایذه از اولویت‌های مدیران استان

لردکان ـ ایذه مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با اشاره به تردد بالای ۳۵ هزار خودرو در محور بروجن- لردگان- ایذه، تکمیل این پروژه را از دغدغه های اول مدیران استان دانست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (چهارمحال و بختیاری)، حسینعلی مقصودی مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با اشاره به تردد بالای ۳۵ هزار خودرو در محور بروجن- لردگان- ایذه، گفت: تلاش میکنیم با پیگیری و تخصیص اعتبارات مناسب، عمده کار این پروژه در عمر کاری این دولت به نتیجه برسد.

وی افزود: عملیات ساخت محور شهرکرد- بروجن- لردگان از سال ۱۳۸۶ آغاز شد و با  ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی، کل محور بصورت چهارخطه درآمده و این موضوع موجب جذب ترافیک بسیار بالا در این محور شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: مشکل اصلی ادامه این محور از لردگان به سمت ایذه بود که در این محدوده ماده ۲۳ و ردیف اعتباری ملی وجود نداشت.

مقصودی به پیگیری برای اخذ ردیف ملی برای این پروژه از سال ۱۳۹۹ اشاره کرد و گفـت: در سال۱۴۰۰ با پیگیری‌هایی جدی مدیران استان و همکاری سازمان برنامه و بودجه،  ردیف ملی و ماده ۲۳ برای این پروژه اخذ شد.

وی با اشاره به اینکه عملیات چهارخطه کردن محور لردگان به ایذه بسیار پُرهزینه است، اضافه کرد: قطعه اول مربوط به احداث پل تقاطع غیرهمسطح شهید ارجمند با قرارداد ۱۰۰ میلیارد تومان در حال اجراست که هم‌اکنون بالای ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان عنوان کرد: ساخت قطعه دوم به طول ۱۷ کیلومتر به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء واگذار شده است که هم اکنون در حال انعقاد قرارداد هستیم.

مقصودی طول قطعه سوم این مسیر را  ۱۵ کیلومتر دانست که با قراردادی به ارزش بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان به شرکت استراتوس واگذار شده است.

وی اظهار داشت: قطعه پایانی که نرسیده به محدوه کارون۴ است؛ حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان هزینه دارد و شامل چهار تا پنج کیلومتر تونل و چهار دهانه پُل بزرگ است و قرارداد ساخت این قطعه در سال آینده با قرارگاه خاتم الانبیاء امضاء می‌شود و به دلیل پرهزینه بودن از طریق تهاتر نفت به انجام خواهد رسید.

مدیرکل راه و شهرسازی استان افزود: برای محور لردگان ـ ایذه از اعتبارات سفر ریاست‌جمهوری ۳۰۰ میلیارد تومان اختصاص یافته است و همچنین ۳۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات ماده ۵۶ و ۳۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات تهاتر نفتی سهمیه سال ۱۴۰۰ پیش‌بینی شده است.