شناسهٔ خبر: 127807 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در حاشیه جلسه کمیته حمل و نقل ستاد اجرایی خدمات سفر دامغان عنوان شد؛

آمادگی کامل برای خدمات رسانی طرح نوروزی در دامغان

ابوطالبی رئیس اداره دامغان.jpg رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان دامغان در حاشیه برگزاری جلسه کمیته حمل و نقل ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان دامغان گفت: گشت‌های راهداری نوروزی شهرستان مشخص شده و در حوزه حمل و نقل طبق روال سال‌های گذشته فعالیت‌ها آغاز شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سمنان) حسین ابوطالبی رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان دامغان در حاشیه جلسه کمیته حمل و نقل ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان دامغان عنوان کرد: طبق سنوات قبل و برابر دستورالعمل و سیاست سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، با برگزاری جلسه مشترک با اعضا کار گروه در کمیته حمل و نقل برای استقرار اکیپ ها در محورهای مواصلاتی و اجرای گشت مشترک با پلیس در طرح نوروزی برنامه‌ریزی لازم انجام شده است.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان دامغان با بیان اینکه فعالیت اکیپ‌های راهداری نوروزی از ۲۴ اسفند آغاز می‌شود و تا ۱۵ فروردین ادامه خواهد داشت، اظهار داشت: گشت‌های راهداری نوروزی شهرستان مشخص شده و در حوزه حمل و نقل طبق روال سال‌های گذشته فعالیت خود را آغاز کرده‌ایم.

ابوطالبی یادآور شد: لکه گیری محورهای ارتباطی، آشکار سازی نقاط پر تصادف، خط کشی محورهای شریانی، پاکسازی، تسطیح و رگلاژ حریم و شانه راه ها، بازبینی چراغ‌های روشنایی، شستشوی تابلو و علائم، تعمیر و مرمت حفاظ های جانبی راه هاو پاکسازی و آماده‌سازی راهدارخانه ها جهت بهره برداری مسافران نوروزی و اسکان اضطراری بخشی از اقدامات عملیات طرح نوروزی بوده که انجام شده است.

وی با تاکید بر آمادگی کامل اکیپ های راهداری توضیح داد: برای ایام نوروز با پیمانکاران بخش خصوصی جهت تعطیلی کارگاه و داشتن آمادگی لازم جهت بهره برداری از امکانات مربوطه در صورت لزوم هماهنگی‌های لازم انجام شده و همچنین برای خدمات‌دهی مطلوب به مسافران و مردم علاوه بر آرایش و تامین ماشین‌آلات مورد نیاز، تمرکز برای شناسایی نقاط پرحادثه به منظور آشکارسازی و رفع آن‌ها صورت گرفته است.

ابوطالبی به همکاری با سایر دستگاه ها و نهادهای دخیل در طرح سفرهای نوروزی اشاره کرد و افزود: تعامل بسیار خوبی با سایر دستگاه‌ها مانند اورژانس، هلال احمر و پلیس راهور، و جود دارد و در همین راستا جلسات متعددی برگزار شده است.

وی همچنین تصریح کرد: مباحث مرتبط با ایمنی تردد، فروش بلیت حضوری و اینترنتی نیز در دستور کار قرار دارد و نظارت کافی در این حوزه انجام می‌گیرد.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان دامغان در پایان با تاکید بر اینکه بیشتر حوادث در استان ناشی از خواب آلودگی و سرعت غیرمجاز منجر به واژگونی است، از هموطنانی که قصد مسافرت را دارند خواست تا علاوه بر رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، پس از چند ساعت رانندگی با اندکی توقف و رفع خستگی در مناطق و پارکینگ های امن و ایستگاه‌های پیش بینی شده نوروزی در راه‌ها، سفری ایمن و بدون حادثه را برای خود و خانواده رقم بزنند.