شناسهٔ خبر: 127815 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری دوره آموزشی ارزش و منزلت خدمت به مردم در اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان

سیستان دوره آموزشی ارزش و منزلت خدمت به مردم از منظر قرآن کریم، روایان و امر به معروف و نهی از منکر در اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان سیستان و بلوچستان، دوره آموزشی با عنوان ارزش و منزلت خدمت به مردم از منظر قرآن کریم، روایان و امر به معروف و نهی از منکر در اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان برگزار شد.

کارشناس مذهبی و فرهنگی استان سیستان و بلوچستان در این دوره آموزشی گفت: خدمت به مردم از اعمال مورد تاکید و عنایت خداوند بوده و یکی از راه های رسیدن به خداوند بشمار می رود.

حجت الاسلام علی خیور افزود: طبق روایات، راه های رسیدن به خداوند به تعداد مردم دنیاست اما نزدیک ترین و سریع ترین راه رسیدن به خداوند و کسب رضایت الهی، کمک کردن به مردم و رفع مشکل آن هاست.

وی با بیان اهمیت و ثواب شاد کردن مردم اضافه کرد: کمک به مردم سبب شادی و خشنودی آنان می شود و اجر و ثواب بسیاری دارد.

کارشناس مذهبی و فرهنگی استان سیستان و بلوچستان گفت: امام صادق (ع) می‌فرمایند «مبارکا نفارا » یعنی خداوند مرا کسی قرارده که در هر کجا که باشم به درد مردم خورده و به آنان نفع برسانم.

حجت الاسلام خیور ادامه داد: خدمت به خلق و نفع رساندن به دیگران جزو مهمترین خصلت‌هایی است که با توجه به مضمون آیه ۳۱ مریم حضرت عیسی(ع) به آن افتخار کرده و این توفیق کمی نیست.

وی با اشاره به آیه ۱۸۹ سوره بقره و اینکه در ۹ جای قرآن کریم وعده خداوند پاداش به خدمتگزاران و نیکوکاران است خاطر نشان‌کرد: خداوند خدمتگزاران،احسان‌کنندگان و کمک کنندگان را دوست دارد و  این افراد در بهشت جزو کسانی هستند که همیشگی خواهندبود.

کارشناس مذهبی و فرهنگی استان سیستان و بلوچستان افزود: مسئولیتی که در دستمان است را ابزاری برای خدمت به خلق قرار دهیم و دنبال ارباب رجوع راه افتاده و گره مشکلش را گشوده و وی را در پیچ و خم و دست انداز نیاندازیم.

وی با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر گفت: امر به معروف و نهی از منکر از واجبات مهم دینی ماست که به عنوان یکی از ویژگی‌های ممتاز جامعه اسلامی و امت محمدی(ص) شناخته شده است.

گفتنی است در پایان این دوره آموزشی به مناسبت ایام شعبانیه و ولادت با سعادت سرور و سالار آزادگان جهان، حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، قمر تابناک هاشمی بزرگ جانباز دشت نینوا، حضرت ابوالفضل العباس(ع) و سید الساجدین، حضرت زین العابدین(ع) مراسم مولودی برگزار شد.