شناسهٔ خبر: 127829 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در دوازدهمین جلسه شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان مطرح شد؛

برنامه ریزی برای سفری ایمن و مفرح در گلستان

راه و شهرسازی گلستان دوازدهمین جلسه شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان با رویکرد برنامه ریزی برای سفرهای نوروزی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، عصر یک شنبه هفت اسفندماه دوازدهمین جلسه شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان با هدف برنامه ریزی برای سفرهای نوروزی و تسهیل در تردد مسافرین و با حضور مهدی ملک رئیس و اعضای شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی استان برگزار شد.

مهدی ملک در ابتدای این جلسه گفت: در آستانه فصل بهار و آغاز سفرهای نوروزی معضلات محورهای مواصلاتی استان با همکاری و اهتمام بین دستگاه های مربوطه به حداقل خواهد رسید.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: در تمامی معابر اعم از ریلی، هوایی و جاده ای نیز با برنامه ریزی های انجام شده، بستر های مناسبی برای حضور گردشگران و مسافران ایجاد می شود.

وی از اجرای اقدامات بدیع در نوروز ۱۴۰۲ توسط دستگاه های تابعه وزارت راه و شهرسازی در گلستان سخن گفت و افزود: تمام تلاش ما این است با توجه به ظرفیت های جغرافیایی، اجتماعی، فرهنگی  و ... اقدامات نوینی در استان رقم زده تا علاوه بر ایجاد ایمنی موجبات شادی و نشاط مسافران را در گلستان فراهم کنیم.

دبیر شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان نیز در این جلسه به تشریح مصوبات کمیسیون ایمنی راه های کشور پرداخت و گفت: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان موظف است نسبت به اطلاع رسانی مناسب برای پیش فروش بلیط ها، وضعیت راه ها، نرخ تصادفات، ایمنی راه و گشت های راهداری اقدام کند.

مهری ادامه داد: راه اندازی و بهره برداری از سامانه سپهتن، ارائه سامانه برخط مدیران فنی، نگهداری ۲۰ درصد ظرفیت ناوگان برای روز فروش، پیش فروش بلیط ها از اول اسفندماه، انجام عملیات راهداری، نصب تابلو علائم قبل از سفر،  رفع نواقص سامانه های مدیریت راه ها، نظارت و کنترل برای ارائه خدمات مناسب در مجتمع های خدماتی و رفاهی از دیگر مصوبات کمیسیون ایمنی راه های ایمنی کشور می باشد.

وی افزود: در حوزه راه آهن نیز اقدامات مصوب شده که می توان از آن ها به  پیش فروش بلیط ها از اواسط اسفندماه، مدیریت ناوگان برای ارائه حداکثر ظرفیت، پیش بینی تمهیدات مناسب با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان با ایام نوروز اشاره کرد.

مهری از برنامه ریزی برای پروازهای نوروزی به عنوان مصوبات حوزه فرودگاه خبر داد و گفت: پیش بینی ارائه خدمات به مسافران در فرودگاه ها در صورت تاخیر در پروازها، پیش بینی هواپیمای جایگزین در صورت لغو پرواز ایرلاین ها و راه اندازی اپلیکیشن «از من بپرس»  برای استفاده مردم جهت اطلاع از وضعیت پروازها نیز از موارد مصوب شده در کمیسیون راه های کشور می باشد.

دبیر شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: یکی از اقدامات مهمی که در این ایام باید در دستور کار قرار گیرد، پیش بینی بحران های احتمالی آب و هوایی است که باید از طریق اداره کل هواشناسی استان انجام شود.

مهری افزود: اداره کل هواشناسی موظف است علاوه بر پیش بینی های روزانه و ده روزه، در رسانه ملی و استانی نسبت به وضعیت دمای استان اطلاع رسانی کند.

در ادامه این جلسه مدیران و نمایندگان دستگاه تابعه وزارت راه و شهرسازی در گلستان، نماینده پلبیس راه، مرکز صداو سیمای استان  و شهرداری گرگان گزارشی از اقدامات در دست اجرای سازمان مربوطه در ایام نوروز ارائه کرده و از آمادگی در این ایام سخن گفتند.

گفتنی است در دوازدهمین جلسه شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان مصوب شد، تمامی دستگاه ها برای ایجاد ایمنی در محورهای مواصلاتی اصلی و فرعی استان و همچنین ایجاد شادی و نشاط برای گردشگران و مسافران نوروزی از تمام ظرفیت های خود بهره گیرند.