شناسهٔ خبر: 12789 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل اداره راه و شهرسازی خوزستان:

مدیریت حمل و نقل نیاز‌مند یک سیستم واحد است / بهبود کیفیت حمل ونقل روستایی، مهمترین عامل جلوگیری از مهاجرت روستاییان

منوچهر رحمانی مدیرکل اداره راه و شهرسازی خوزستان در حاشیه برگزاری نخستین کنفرانس ملی حمل و نقل راه‌های روستایی ،مدیریت حمل و نقل در کشور را نیازمند داشتن یک سیستم واحد دانست و گفت: درحال حاضر ۴۰۰ روستا در سطح کشور دارای شعبه شرکت‌های حمل و نقلی هستند.

منوچهر رحمانی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در این خصوص گفت: برگزاری نشستی تخصصی همچون کنفرانس ملی حمل و نقل راه روستایی درخواستی بود که پس از سال‌ها برای ما به اجرا درآمد، امیدواریم که اینگونه نشست‌ها جریان خوبی را در کشور ایجاد کند.

رحمانی در ادامه تأکید کرد: خوزستان تنها استان در سطح کشور محسوب می‌شود که معاونت سابق بخش روستایی خود را با سایر بخش‌ها ادغام نکرد و به دلیل اهمیت بالای این حوزه آن را به صورت مستقل موظف به رسیدگی به این بخش دانست.

مدیرکل اداره راه و شهرسازی خوزستان افتتاح ۲۲۰ کیلومتر، آسفالت ۴۰۰ کیلومتر و همچنین احداث ۲۰۰ کیلومتر راه روستایی را از جمله اقدامات این اداره در بخش راه روستایی در کشور در سال گذشته اعلام کرد و گفت: با توجه به دستور وزیر راه و شهرسازی در تلاشیم تا هر اقدامی را برای ارتقای سطح اقتصاد کلان کشور انجام دهیم.

وی در پایان بهبود کیفیت در حمل و نقل روستایی را مهمترین عامل جلوگیری از مهاجرت روستانشینان به شهرها دانست و افزود: متأسفانه نگهداری از این محورها سالانه دو هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان نیاز دارد که تنها ۱۰ درصد از این منابع به ادارات کل استانی اختصاص پیدا می‌کند./

نظر شما